Újdonságok
Néha egy-egy régi találmány évtizedes szünet után újra felbukkan a piacon továbbfejlesztve, újraértelmezve -ilyen a Wilbers új terméke a Nivomat rugóstag is.
Az 1980-as években létezett már önszintező, Nivomat rendszerű rugóstag motorkerékpárokhoz, és micsoda kiváló találmányról van szó!
Az önszintező (magyarul a megadott magasságra a terheléstől függően önmagát automatikusan beállító) futómű ötletét a ZF-el fejlesztette tovább a Wilbers, felelevenítve az ötletet a mai motorkerékpárok számára.
A Wilbers Nivomat rendszer felépítése lényegesen kompaktabb az autókból ismert hasonló elven működő futóműveknél, a szériagyártás pedig hamarosan beindul a ZF Nordhornban található modern gyáregységében “Nivomat LDC” néven.
Az első Nivomat prototípust a idei kölni Intermot nemzetközi kétkerekű szakkiállítás keretein belül mutatta be a Wilbers működés közben. Elsőként a Suzuki Bandit 1250 modellhez lesz elérhető az új rendszer, de hamarosan a Harley Davidson Big Twin modellekhez, illetve a BMW GS és az ahhoz hasonló közkedvelt nagy túraendurók számára is kifejlesztik.
A Nivomat minden motoros szituációban kiváló komfortot és első osztályú irányíthatóságot szavatol, hiszen a motor hátsó futóművét érő terhelésre önműködően reagál bármiféle hidraulikus tekerőgomb működtetése, vagy elektronika nélkül.
Miután az utas felül a hátsó ülésre, felkerülnek a motorra a csomagok és ezáltal lényegesen összeül a motor hátulja, a Nivomat LDC rugóstag csupán néhány méter a futómű mozgását kihasználva többlet olajat pumpál önmagába, s így a rugóstagban megnövekedő nyomás által újra beáll (“felpumpálja önmagát”) az eredeti magasságra. Így újra vízszintbe kerül a motor eleje és hátulja függetlenül a terhelés nagyságától.
Az így megnövekedett rugóstag belső nyomással természetesen a lengéscsillapítás mértéke is a terheléshez igazodik.
Ily módon a Wilbers Nivomat LDC a motoros beavatkozása nélkül önműködően képes garantálni, hogy minden körülmények között optimális legyen a motorkerékpár futóművének magassága és ezáltal geometriája, ami lényegesen megnöveli a motorozhatóság mellett a komfortot és a biztonságot.
A Nivomat rendszer természetesen rendelkezik a Német ABE típusbizonyítvánnyal.
Az alábbi videó bemutatja a rendszert működés közben:Dunkirk movie download
A Wilbers bemutatja a Harley Davidson túra modelljeihez készített Nivomat rugóstagjait, melyek hamarosan rendelhetőek lesznek.
A Wilbers termékek megvásárolhatóak a Magyarországi forgalmazó és szerviz partnernél az X-Bike motorosboltnál.
Egy igen érdekes újdonságról számolhatunk be a Német futóműspecialista Wilbers-től:
Mi a vibrációs végmegmunkálás?
A vibrációs (vagy rezgetős) végmegmunkálás során a kezelt alkatrészt -például egy Wilbers teleszkóprugót- egy speciálisan erre a célra kifejlesztett kerámia alapanyagú csiszolókorongokkal teli rezgő tartályba helyezik.
A tartály mozgásából adódó vibráció során a csiszolóanyag és a munkadarab között fellépő surlódás hatására minden apró sorja és felületi egyenetlenség eltűnik a teleszkóprugóról.
A megmunkálás végeztével a munkadarab roppant finom felületet kap, szinte fénylik a simaságtól.
Teleszkóprugóink vibrációs megmunkálása során felületük durvasága nagyságrendekkel csökken, akárcsak a működésük során fellépő surlódás = Zero Friction.
Természetesen a megmunkálás hasonló végeredménnyel zárul a különböző erőforrás és váltómű alkatrészek esetében is.
A Wilbers versenyrugók akár azonnal, míg teleszkóprugóik októbertől rendelhetőek felár nélkül vibrációs végmegmunkálással.
Surlódáscsökkentés finommegmunkálás által -így jön létre az igazi “Zero Friction”, azaz nulla surlódású munkadarab…
Az eljárás különösen versenysportban és egyéb összetett felhasználás során jár előnyökkel, például egy váltómű finommegmunkálása után azonnal érezhetővé válik a fokozatok könnyedebb kapcsolása. Ezen felül a motorolajba kerülő nem kívánatos fémrészecskék száma is jelentősen csökken, ezáltal pedig érezhetően nő minden váltóalkatrész és csapágy élettartama. Ugyanez a hatás érhető el vezérműtengelyek és léptetővillák esetében is.
Az így kezelt első rugók nem szennyezik be a teleszkópolajat, így annak élettartama hosszabb, ahogyan a szimeringé és a teflon bevonatú csúszócsapágyaké is.
Az új felületkezelt alkatrészeket a Wilbers-BMW csapat 1 éve teszteli az IDM Superbike sorozatban, ahol egyre nagyobb sikereket érnek el!
A Wilbers termékek teljes palettája megvásárolható a Magyarországi forgalmazónál és szerviz partnernél:
X-Bike motorosbolt és szerviz
Bukógomba a Suzuki újdonságára a GSX1000-re.
A szépen kidolgozott és jól működő bukógombáiról ismert Német LSL cég elkészítette a Suzuki új csupasz motorjához a szettjét.
Kisebb esés esetén a bukógombában lévő műanyag betét elnyeli az ütést, ezáltal is csökkentve a károkat és ráadásul külön cserélhető , így nem kell újra megvennünk az egészet, csak a sérült kopott alkatrészt.
Az új bukógombaszett már elérhető a hazai forgalmazónál az X-Bike motorosboltban.
Wilbers futómű alkatrészek H-D Street Glide modellekhez:
Hátulra a már jól ismert 640-es teleszkópok kerültek, melyek mint minden Wilbers rugóstag a pilóta súlyára behangolva érkezik, így biztosítva a tökéletes komfortot és működést.
Opcióként rendelhető hozzá hidraulikus rugóelőfeszítés állítás, ami megkönnyíti a pilóta dolgát ha utas ül fel a motorra.
Választható egy a 640-es teleszkópnál egyszerűbb (csillapítás nem állítható) 540-es rugóstag is, ami szintén a pilóta, az utas és a csomagok súlyára behangolva érkezik.
Az első villa sem marad érintetlenül, oda a már jól bevált Wilbers progresszív rugókat használták a megfelelő Wilbers olajjal.
Részletekről, árakról érdeklődj a Wilbers termékek hazai forgalmazójánál és szerviz partnerénél az X-Bike motorosboltnál.
Yamaha XSR900 Wilbers futómű alkatrészek
Rendelhető a gyári ülésmagassággal, illetve 30mm-es ültetéssel, amivel 800mm-re csökken az ülésmagasság.
A hátsó rugóstagból rendelhető a 640-es és a 641-es típus, ezen kívül opcióként kérhető a hidraulikus rugóelőfeszítés állítás.
Az első teleszkópba progresszív rugót ajánl a Német specialista a hozzá passzoló Wilbers olajjal.
Az alkatrészek már rendelhetőek a Wilbers termékek hazai forgalmazójánál illetve szerviz partnerénél az X-Bike motorosboltnál.
Még csak pár hete kapható az új Honda Africa Twin, de a Német futómű specialista el is készült az első és hátsó rész tökéletesítésével.
Az első teleszkópokba progresszív tekercselésű rugó a hozzá való olajjal az ajánlatuk.
Hátulra viszont több személyre szabott rugóstag közül is választhatunk:
Adjust Line 640 -22 fokozatban állítható húzó fokozat
Adjust Line 642 -22 fokozatban állítható húzó fokozat, 22-22 fokozatban állítható nyomó (lassú-gyors) fokozat
Hidraulikus rugóelőfeszítés opcióként rendelhető.
A motor emelésére (+25mm) is lehetőség van, ülésmagasság 895mm.
Ültetés 30mm és 60mm, amivel az ülésmagasság 840mm és 810mm-re csökken.
watch full Atomic Blonde film online
Részletekről és árakról érdeklődni lehet a Wilbers termékek hazai forgalmazójánál és szervizénél az X-Bike motorosbolt elérhetőségein.
Új Magura performance fék és kuplungkarok BMW tulajdonosok számára!
Mart alumínium karok felhajló kivitelben, melyek 4 fokozatban állíthatóak. A felhajló karok biztosítják a továbbhaladás esélyét egy esetleges balesetnél.
Megvásárolható az új fék és kuplungtartály fedélszett is, amely sokat javít a motor kinézetén a gyári megjelenéshez képest.
A karszett és a tartályszett a következő modellekhez rendelhető:
BMW R1200GS LC/ LC Adventure
BMWR1200R LC
R1200RT LC
R1200RS
RnineT
download movie Valerian and the City of a Thousand Planets
További információkért, árakért fordulj a Magura hazai forgalmazójához az X-Bike motorosbolthoz.
A Német LSL cég egy új Sport markolatot dobott a piacra kétféle hosszban és kétféle keménységben, hogy mindenki megtalálja a neki legjobban passzolót.
A kiváló LSL minőség mellett az árára sem lehet panasz, hiszen párban csak 8.500.-Ft.
Készül 120mm-es hosszban az Off-Road motorokhoz és Yamahákhoz, illetve 125mm hosszúságban szürke (puha), illetve fekete (kemény) színben, keménységben.
A markolat külső és belső részénél egy mélyedés található a kötöződrótnak, amivel biztosítani lehet elfordulás és lecsúszás ellen akár pálya használathoz is.
A markolatok egy része már elérhető az X-Bike motorosboltban, de hamarosan lesz mindegyikből raktáron.
További részletekről érdeklődj az LSL hazai forgalmazójánál az X-Bike-nál.
Itt az első Harley átépítés a Wilbers futómű specialistától!
Az átépítés alapja egy H-D 1200 Sportster ami megkapta a Wilbers új komplett fordított első teleszkópjait CNC mart villahidakkal és radiális Brembo fékekkel.
Hátra a Wilbers 642 Night Line teleszkópok kerültek, melyek minden esetben a pilóta súlyára behangolva készülnek 5 év garanciával!
A motor a Dortmundi motorkiállításon fog debütálni és talán itthon is látható lesz…
A Wilbers termékekről érdeklődj a hazai forgalmazónál az X-Bike motorosboltnál.
Itt az új radiális Magura pumpa a HC1!
A régi 195-ös pumpa továbbfejlesztett változata Superbike, Supermoto és utcai motorokhoz.
CNC-n megmunkált munkahenger és karok, melyek fokozatmentesen állíthatóak.
Határozottabb nyomáspont, ABS fékrendszerekhez is.
A legjobb nemzetközi stuntrider-ek ajánlásával!
A fékpumpák 12, 15 és 18mm-es kiszerelésben, a kuplungpumpák 12 és 13mm (DOT fékfolyadékhoz és ásványi olajhoz), és 16mm-es fékfolyadékhoz.
A pumpák a következő kiegészítőkkel érkeznek:
-fékcső áteresztő csavar tömítésekkel
-fékfolyadék tartály
-féklámpa kapcsoló
-ABE minősítés
Opcióként kérhető hozzá:
-tükörtartó
-rövid kar
-radiális adapter a Hymec hidraulikus kuplungcsőhöz
A Magura HC1-es pumpák kisker ára 99.000.-Ft
Részletekről érdeklődj a Magura termékek hazai forgalmazójánál az X-Bike motorosboltnál