Pimp, az X-Bike és a Motor-Revü közös játékának elkészült a második motorja!
Ennek a srácnak is csak megszületni volt nehéz – fanyalognak majd az irigyek, amikor felbukkan valahol Rózsahegyi Gergely és Honda CBR1000RR Fireblade-je. A Motorrevü ismét meghirdette motorszépítő játékát a Pimpet, Gergő jelentkezett és szerencséje volt. Átkozott nagy szerencséje.
Három megfeszített munkanap, vagyis több mint harminc műhelyben töltött óra után még Borsay Szabolcs mosolya sem természetes. Az X-Bike tuningcég vezetője mégis elégedetten tolta ki a napfényre a legújabb X-Bike alkotást a hosszadalmas munka végén. Ne tudjátok meg, mennyit szenvedtünk, amíg belevágtuk a fényszórót a versenyidomokba – kezdett bele az élménybeszámolóba, de addigra mi már teljesen elvesztünk a 2008-as Honda Fireblade részleteiben. Nem tehetünk róla, de őszinte irigységet éreztünk, amikor Szabb elkezdte sorolni azokat az alkatrészeket, melyekkel a szerencsés tulajdonos, Rózsahegyi Gergely gépe szériamotorból különlegességgé változott.
A cél elég egyértelmű volt. Olyan versenyhangulatú kétkerekűt akartak létrehozni, amely teljes mértékben használható a közúti forgalomban, de a rengeteg finom változtatás miatt mégis kiemelkedik a tömegből. A tulajdonos tapasztalt sportmotoros, aki korábban amatőr versenyzőként a Főnix kupában is indult, de a Fireblade-et közúton használja, sőt volt már vele Horvátországban is. A lista most is rendkívül hosszú. Az alapjáraton brummogó Hondán azonnal kiszúrjuk a hibátlan kidolgozású Laser Stealth karbon kipufogódobot, melyhez versenykatalizátor is tartozik. Ez kell a hangulat megalapozásához. Az eredeti fekete-fehér burkolatok mostantól dobozban pihennek, az újak Mike Tamás-féle fényezésén a piros is fontos szerepet kapott, de nem is volna igazán dögös utcai versenyző a bennfentesek közt csak bikafejűnek becézett Fireblade, ha fekete hasidomán nem sorakoznának a szponzorok, esetünkben a tuningalkatrész-gyártók tarka emblémái.
Ha már így alakult, legyen ez a térképünk a CBR-en tett túránkhoz. Mielőtt a motorra szerelték az új idomokat, talán a Samco piros hűtőcsövei árulkodtak leginkább a beavatkozásról. A többrétegű teflonos gumitömlők minden hőmérsékleten megtartják eredeti keresztmetszetüket, így a hűtőrendszerben a folyadék áramlási sebessége egyenletes marad. A csövek hőleadási képessége is kedvezőbb, ezért akár nyolc fokkal is csökkenhet a teljesen bemelegített sportmotor hőmérséklete. Ez így túl bonyolult? Akkor legyen elég annyi, hogy a Samco vízcsövei nem csak piros színben és nem csak az összeszerelt motoron néznek jól ki.
Ha már a csöveknél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Goodridge fémhálós fékcsöveinek köszönhetően pontosabb lett a Pimp Fireblade fékeinek nyomáspontja, és a fehéren kígyózó vezetékek jól passzolnak a motor színéhez is. Fékezni amúgy is jó érzés lesz a Hondával, hiszen már ránézni is élmény a 6 pozícióban állítható LSL fék és kuplungkar, az állítható versenylábtartók és persze az utas is kapott egy eloxált fekete lábtartót.
Ha mégsem adja ki a gép egy kanyarban, akkor oldalanként három bukógomba igyekszik majd megőrizni Szabiék munkáját, mert a blokk oldalára szerelt védőelemek mellett jutott még az első és hátsó keréktengelyek végére is egy-egy LSL tengelyvédő. Azért reméljük, hatékonyságukat soha nem kell majd élesben tesztelnie Rózsahegyi Gergelynek, akinek csupán annyi feladat jut a motorozás mellett, hogy felfedezze a Motorrevü és az X-Bike Pimp remekművére szerelt összes Pro-Bolt eloxált csavart és higgyék el, ezekből annyi van, hogy ez sem lesz kis kihívás.
[Képek, szöveg: Motor-Revü]
További információért kérjük lépj kapcsolatba az X-Bike-kal!