1161 Budapest, Csömöri út 157.
Tel.:+36-1-405-6653 Fax:+36-1-405-1378 E-mail: info@x-bike.hu
Minden úton otthon vagyunk!
1161 Budapest, Csömöri út 157.
Tel.:+36-1-405-6653 Fax:+36-1-405-1378 E-mail: info@x-bike.hu
Minden úton otthon vagyunk!

Hírek

Az X-BIKE jóvoltából két napos Wilbers futómű teszten vehettem részt a Pannónia ringen.

A Wilbers-et az a Frank Müller képviselte Németországból, aki többek között Jörg Tauechert 2001-es Supersport világbajnok futómű-specialistájaként dolgozott.
Összesen 8 olyan versenyző volt ott, akinek Wilbers futóművel szerelt motorja van. Ugyanis ez volt a meghívás kritériuma.

A program reggel 8-kor kezdődött a Ringen. Rövid bemutatkozás és beszélgetés után bele is fogtunk az elméletbe. Először adatlapokat kaptunk, amire mindenkinek fel kellett írnia a motorjával kapcsolatos alapadatokat. Ezután Frank egyenként végigment a négy motoron, megmérte és ha szükséges volt beállította a statikus és a dinamikus rugóutakat. (az első és hátsó futómű motoros és motoros nélküli rugóösszeülése milliméterben)

Ezután következtek a csillapítások: előbb elől, majd hátul. Frank elmondta, hogy a nyomó fokozat csillapítását sokkal nehezebb beállítani menet közbeni kipróbálás nélkül, csak gyakorlattal lehet elkülöníteni az érzést, hogy a villa lenyomásakor a rugó, vagy a csillapítás fejti-e ki az ellenállást. A húzófokozati csillapítás beállítása könnyebb, szemmel könnyen látni, hogy milyen sebességgel „jön vissza” a teleszkóp. Hasonlóan néztük végig és nyomkodtuk mi is a hátsó rugóstagjainkat, hogy megpróbáljunk ráérezni a dologra.

Az így kapott alapbeállítások pontos feljegyzése után jött a puding próbája. Délutántól egy két órás hosszú távú verseny indult a pályán lévő német csapat rendezésében. Itt próbáltuk ki a beállításokat. Párokban indultunk, de nem a köridők hajszolása volt a cél, hanem hogy 6 körönként váltva, finomítsunk a beállításunkon és próbáljuk megérezni milyen változtatás, milyen hatással van a motor viselkedésére. A délután maradék idejében folytattuk a puhatolózást pályazárásig. Este fürdőzés, majd vacsora, ahol különleges sztorikat is hallhattunk IDM-es és Supersport VB-s versenyekről, további elméleti tudnivaló mellett a futóműállításról.

A második nap ki-ki más irányba indult. Valaki további csillapítási beállításokat próbált ki, én a vázgeometrián kezdtem változtatni. Frank azt is elmagyarázta, hogy az egyesek által egyenértékűnek kezelt villabeeresztés és a motor hátuljának kiemelése miben különbözik egymástól. Emellett esett szó arról is, hogy a külső hőmérsékletet miként kell figyelembe venni a futómű állításakor.

Délutánra ismét versenyt rendeztek, de ezúttal 10 körös sprintverseny volt. Ketten indultunk a Wilbers-es csapatból. A dobogó két felső fokán végeztünk. Frank gratulált és a jól végzett munka után a bécsi reptér felé vette az irányt. Mi pedig haza.

Azóta egy komplett versenyhétvége is áll már mögöttem, ahol máris tudtam hasznosítani a megszerzett tudást. Természetesen ennyi idő alatt profi nem lesz az ember, de mindenképp egy jó alapot kaptunk a továbblépéshez. Bízom benne, hogy jövőre is lesz hasonló! Köszönet a lehetőségért!

X-BIKE: Igen, lesz jövőre is Wilbers nap! Érdeklődni az X-Bike boltokban lehet!

www.x-bike.hu T: 1-405-66-53

Tököli reptér – Supermoto verseny

Hétvégén a Tököli reptéren lezajló nemzetközi Supermoto versenyen a Suzuki Hollós színeiben induló Németh Józsi sikeresen szerepelt. Itt volt az első igazán éles teszt, ahol remekül vizsgázott az új Laser Pro-duro kipufogó rendszer és a radiális Magura fékszett. Sem teljesítmény, sem fékprobléma nem volt az egész hétvége alatt! Józsi elmondása szerint a motor minden fordulaton sokkal dinamikusabb és semmiféle lyuk, vagy torpanás nincs a teljesítmény görbén, ezáltal sokkal kezesebb a motor. Miután a fékbetétek bekoptak a fékrendszer is tökéletesre vizsgázott, könnyű működtető erővel és határozott nyomásponttal.

Megnyerte a német PS magazin futómű tesztjét az idén már 22 éves WILBERS cég!

2006 augusztusában egy mindenre kiterjedő futómű tesztet csinált Németország egyik legnagyobb motoros szaklapja a PS magazin. A teszt résztvevői a Hyperpro, az Öhlins, a WP és a WILBERS. Minden cég egy komplett első hátsó szettet adott egy BMW R 1200 GS típusú motorba. A működésen kívül összehasonlították az árakat, az egyedi (személyre szabott) gyártást, a garancia hosszát, a TÜV (ABE) minősítést, stb.

A WILBERS cég és a 642-es típusú teleszkópja hidraulikus rugó-előfeszítéssel megnyerte a tesztet!

  • 1: A WILBERS ára tartalmazza az egyénre szabott rugóstagot plusz költség nélkül!
  • 2: ABE és TÜV minősítéssel rendelkezik, ami garancia a kiváló minőségre!
  • 3: 5 év garancia minden WILBERS rugóstagra, ennyit senki más nem ad!

A WILBERS cégről még több információt a www.wilbers.de oldalon, vagy a magyarországi forgalmazótól kaphatsz a 1-405-66-53-as telefonszámon. Keresd az X-BIKE-ot!

Referenciák:

  • Kazár Miki – Quad magyar bajnok
  • Greff Róbert – Párizs-Dakar quad
  • Dudás Péter – Superstock A-A és Magyar bajnok
  • Kökényesi Gyuri – Supermoto 250 ccm Európa Bajnok, A-A bajnok
  • Bitter Sándor – Mann TT , és még sokan mások…

www.x-bike.hu
1-405-66-53

 

2007-ben is LSL bukógombára bízza a motorok védelmét a GSX-R Kupa létrehozója Szabó Attila!

A 2006-os sikeres kezdő év után 2007-ben is láthatjuk a kék 600-asokat a pályán egymás ellen küzdeni. A határon motorozva, persze közben előfordul egy-egy kicsúszás, ami nagy károkat okozhatna a motorokban, ha nem lennének felszerelve LSL bukógombákkal!

A mellékelt kép is bizonyítja milyen hatékonyan „dolgozik” még egy ilyen nagy esésnél is.

Nyílt amatőr quad bajnokság hatodik fordulója, Losonc, Szlovákia.

Az X-BIKE által támogatott Kazár Miki már bajnok!

Két héttel a rali országos bajnokság utolsó futama előtt a Spitzmüller-Kazár páros navigátor tagja, Kazár Miklós már bajnoknak mondhatja magát. A raliban ugyan csak a pécsi futam után szeptember közepén hirdetnek bajnokot, a nyílt amatőr quad bajnokságban ezt már két futammal a szezon vége előtt, Losoncon megtették, ahol Kazár Miklós megszerezte pályafutása első bajnoki címét.

Az egyre erősödő nyílt amatőr quad bajnokság eddigi legnépesebb mezőnye gyűlt össze a szlovákiai Losoncon. A 19 indulóból 11-en vettek részt a Super Quad kategóriában, nyolcan pedig a Quad 400-ban indultak. A mezőny azonban nem csak számszerűen, de minőségben is erősödött, hiszen két igen jó nevű motoros csatlakozott a Super Quad mezőnyéhez, Tóth Demeter és Kunkli Tivadar személyében. A harc élesedésére jellemző volt, hogy a két újonc, Tóth és Kunkli is nyert egy-egy előfutamot, míg a harmadik selejtezőben Kazár Miklós volt a leggyorsabb. Így a három miskolci quados indulhatott az első sorból. A rajtot Tóth kapta el a legjobban, de fél kör elteltével Kazár vágott az élre. A negyedik körben azonban Kazár egy apró hibát vétett, aminek következtében Tóth megint megelőzte őt. A hatodik körben azonban Kazár visszavágott és újra az élre állt. Ezzel a nyolcfordulós bajnokság mind a hat eddigi futamát megnyerte és a két hátralévő verseny eredményétől függetlenül megnyerte a bajnokságot is. A versenyen Tóth Demeter végzett a második, Kunkli Tivadar pedig a harmadik helyen, így mindhárom miskolci versenyző dobogóra állhatott.

Kazár Miklós: – Nagyon kemény verseny volt. A legkeményebb, amin eddig indultam. Végig száz százalékon kell motoroznom és amint elkövettem egy apró hibát, azonnal megelőztek. Nagyon örülök a hatodik győzelmemnek és az első bajnoki címemnek is. Úgy gondolom, hogy egyre erősebb a mezőny és egyre népszerűbb a sorozat a versenyzők között is. Aki kipróbálta, mindenki itt maradt. Hátra van még két futam a bajnokságból, egy Losoncon, egy pedig Nyirádon. Utóbbin mindenképpen szeretnék rajthoz állni, Losoncon még gondolkozok. Most azonban teljes erővel a Mecsek Ralira koncentrálok, ahol Spicivel (Spitzmüller Csaba) mindenképpen szeretnénk nyerni és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy megszerezzük a bajnoki címet.

Az X-Bike Goodridge fékcsőrendszerekkel, Magura kormánnyal, illetve főfékhengerrel, egy a Miki quad-jához hangolt Wilbers futóművel, Pro-Bolt alu és titán csavarokkal és egy méretre készíttetett hátsó lengőkarral szerelte fel még tavasszal a most már bajnok motort. Nem csak Miki, de a beszerelt alkatrészek is kifogástalanul vizsgáztak és nagyban hozzájárultak a fölényes győzelemhez.

Gratulálunk!

Együttműködő partnerek: Hell Energy Drink, Yamaha Fehér 2000, Pendola Holding, Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ, Talentis, Auctus 2005, E. N. H. Rt.,

Dudás Péter -aki még nem talált legyőzőre a Stock 1000 kategóriában- a jövőben WILBERS futóműre bízza magát

Dudás Péter -aki még nem talált legyőzőre a Stock 1000 kategóriában- a jövőben WILBERS futóműre bízza magát. Egy a súlyára készült verseny hátsó rugóstag, egy lineáris kormány-lengéscsillapító, egy első teló átalakítás és több nyert futam után a WILBERS futóművet választotta!

Azt hiszem, ehhez sok mindent nem lehet hozzáfűzni, csak annyit, hogy GRATULÁLUNK!

Megvan a kvalifikációhoz szükséges idő a Man szigeten.

Az előző napi kétségbeesett ijedt menésem után végre tegnap le tudtam győzni a saját magamban gerjesztett óriási félelmet és görcsösséget. Teljesen felszabadultan a veszély minden percét élvezve több, mint másfél percet javítottam az edzés időmön, így sikerült megszereznem a jogot az induláshoz, tehát kvalifikálnom magam a newcomer (újonc) limit szerint, de úgy érzem, elérhető közelségben van a profik ideje is. Ezt fogom ma megpróbálni. Nagyon motivált és vidám vagyok, teljesen más tudatalatti állapotba kerültem a több mint 170 km/órás átlagsebességemtől.

Remélem ez a későbbiekben még jobb lesz, hiszen közel 50 másodperccel szeretnék jobban menni. Tehát minden oké velünk, köszönöm minden támogatómnak, hogy itt lehettem, most már biztos, hogy rajtolok minden kategóriában.

Nem szabad megfeledkeznem a technikáról sem: A széria GSX-R Suzukim gyári futóművel egyetlen kattintás nélkül alkalmas volt erre a tempóra, a Yoshimura spéci csövem és gyújtásdobozom 10 lóerő pluszt hozott a motoromnak. A kiegészítők közül a Wilbers kormánygátlóm nagyon precíz és ami hihetetlen számomra, hogy az LSL tipusú lábtartóm és a Dúzs Peti-féle idomom kibírta azt, hogy rendszeresen túlugrom a Ballaugh bridge ugratót. Tegnap egyszer nagyon sok volt, több mint húsz métert repültem, leérkezéskor azt hittem, szétszakad a motor velem együtt, de ezek az alkatrészek bírták a strapát. Köszi minden segítséget és szurkolást , nem kell aggódni értem, visz a vérem.

Támadás!!

Bitti 11

Bitter Sándor X-BIKE színekben a Man szigeti TT-n!

Az első magyar versenyző a Man szigeti TT-n az általunk forgalmazott termékekben találta meg azt a minőséget, ami megfelelő egy ilyen színtű versenyhez!

Bitti motorját GOODRIDGE fékcsövek lassítják, LSL verseny lábtartókra és kormányokra támaszkodik az „ugratókon”, LSL bukógomba védi ha csúszna (remélem nem lesz rá szükség!), WILBERS kormány- lengés csillapító gátolja a csapkodást, és digitális X-BIKE-os gumimelegítő fűti fel a gumikat a rajt előtt.

Május 20.-án indul a három (!) hetes versenyre, ahonnan Június első hetében jön haza.

Drukkoljatok neki, mert nem minden napi, amit ott teljesíteni kell!

LSL-ZRX 1200 RACE TRACK

A német LSL cég a már jól ismert kiváló minőségű alu termékeik mellett referencia motorokat is készít.

Tavaly tavasszal ezzel a Kawasaki ZRX verseny motorral rukkoltak elő.
A motor alapja egy Kawasaki ZRX 1200, amit az LSL cég krefeldi műhelyében szétkaptak és a blokkot odaadták a Kawa specialista RMI cégnek, akik átdolgozták a hengerfejet, lekönnyítették és kiegyensúlyozták a főtengelyt, módosították a dugattyúkat, vékonyabb hengerfej tömítést kapott új vezérmű tengelyekkel, átalakították a levegőszűrő házat, ami egy K&N levegőszűrőt is kapott, a karburátorba egy DynoJet kittet építettek, végül rácsavaroztak egy komplett Devil 4-1-be rendszert.

Így 155 lóerőt értek el 124 Nm nyomatékkal 7000-es fordulaton, de 4500-nál már 100 Nm fölött van a nyomaték!
Persze a futómű sem maradt széria: a komplett első villa a Svédektől származik, a hátsó gátlókat pedig a WILBERS készítette személyre szabottan! Az első telókat LSL villahidak tartják mereven. A féknyergek a japán NISSIN-től, a radiális pumpa pedig a MAGURÁ-tól származik, ezeket GOODRIDGE fémhálós fékcsövek kötik össze a tökéletes fékhatás érdekében. GOODRIDGE szállította az olajhűtő csövet is eloxált alu fittingekkel. A műszerek a Moto Detail-tól jöttek. A kormánycsutkák, a CNC-n mart lábtartók és a bukógombák mind az LSL termékei. Persze minden TÜV bizonyítvánnyal, kivéve a DYMAG által szállított karbon kerekek, amiket csak pályán lehet használni! A motor új gazdát keres, ára 17900.- Euro ,ha érdekel vedd fel a kapcsolatot Borsay Szabolccsal az LSL Magyarországi forgalmazójánál az X-BIKE-nál.

Sikeres megjelenés a BNV-n Március 1-5 között!

Az X-BIKE ugyan csak egy kis standdal jelent meg a kiállításon, leginkább az új termékek bemutatása volt a cél, de így is nem várt sikere volt a megjelenésünknek!

Rengeteg látogató, és érdeklődő keresett meg minket és érdeklődött a termékeink felöl. Ezen kívül még 6! standon voltunk jelen termékeinkkel, vagy az általunk készített motorokkal.

A Magyar Suzuki standján Németh Balázs Stocksport versenymotorja, a Full-Gas-nál Kispataki Viktor Superbike-ja, a PannoniaRing standján Berki Zsolt R6-os Yamahája, az Apriliánál Zóka Attila Supermotója, a Naked Motors-nál egy szép ZX10R tündökölt a mi cuccainkkal és a Triumph standon a két szépen megépített vas!