Hírek
Az elmúlt vasárnap került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság első fordulója a Kiskunlacházi repülőtéren, ahol a Suzuki dragbike team tagjai sikeresen szerepeltek!
A D1000+ kategóriában Szikszai Ferenc a tavalyi bajnok szerencsétlenségére a Hayabusa kuplungja nem bírta, így nem sikerült a legjobb négy közé jutnia.
A Superstreet kategóriában Szürszabó Levente turbós Gsx-R 1000-e beállításán dolgozott az egész csapat már a szombati teszten az Olaszországból érkezett szerelő Carlo vezetésével.
A motor beállításai futamról futamra javultak, így sikerült Leventének egy új sebességi csúcsot felállítania a negyed mérföld végére, ami 278,11 km/ó!!!
A döntőben 1-2 méterrel, de sajnos kikapott osztrák ellenfelétől, így második helyen végzett.
Borsay Szabolcs a Competition kategóriában indult a tavaly beszerzett Suzuki Hayabusa dragbike-kal. A szombati teszten problémák adódtak az első fékkel, ami nélkül nem lehet tökéletes gumi melegítést csinálni, de a vasárnapi versenyre ezt sikerült orvosolni.
A gumi melegítéssel már nem volt probléma csak azzal az anyaggal, amit a pályára kentek szombat este a jobb tapadás érdekében. Ugyanis mint kiderült, ezt legalább 3-4 nappal a verseny előtt kell megtenni, addig nemhogy nem tapad, de inkább csúszik.
Ennek köszönhetően Szabolcs motorja 300! méteren keresztül füstölgő, kipörgő kerékkel ment végig a 400 méteren, annyira nem volt tapadás. Amit csak lehetett azt Carlo megtette és így a döntőben sikerült újra győzelemre vinni a Hayabusa dragbike-ot!
Folytatás Május 1.-én Kunmadarason, ahol még jobb idők és még nagyobb sebességek melett újra a győzelem a cél!
Köszönet a Suzuki Dragbike team támogatóinak: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Oakley
[Fotó: Mike Tomi]
Múlt héten ért haza Olaszországi látogatásából Szürszabó Levente és Borsay Szabolcs a Suzuki Dragbike team tagjai. Látogatásuk célja egyrészről Szabolcs Pro-Stock motorját hazahozni, másrészről megbeszélni Carloval az olasz szerelővel több részletet is a 2009-es évvel kapcsolatban. Talán a legjobb hír, hogy sikerült megegyezni Carloval a jövő évi közös munkával, tesztelésekkel kapcsolatosan. Több tesztelésen és futamon fognak együtt dolgozni, így teljes egészében megvalósult egy Magyar-Olasz csapat!
Még az augusztusban Németországban megrendezésre kerülő Nitro Olympiára is egy közös csapatként fognak elutazni és persze versenyezni!
A közös munka első lépcsőjeként Carlo leszervizelte Szabolcs motorját, ami egy airbox-nak és a motor beállításának köszönhetően 10 lóerővel erősebb (most 310 lóerő) úgy, hogy még mindig „csak” 80%-ra van felhúzva. Ezek mellett több alkatrész cseréjének és a motor újrakábelezésének köszönhetően 10 kilót fogyott! A motor ezen kívül kapott egy Datalog rendszert, ami 18 szenzor adatait rögzíti, így minden futam után elemezni tudják mi hogyan üzemelt. Az így kapott adatok felhasználásával sokkal tökéletesebb beállításokat kaphat a motor, amivel sok időt lehet nyerni!
Legközelebb Január 16-18.-án látogat Levente és Szabolcs Olaszországba Padovába, ahol egy nagy kiállítás meghívott vendégei lesznek egy 200 méter(!) hosszú standon kiállítva motorjaikat.
Ezen a standon olyan Nemzetközi és Európai Dragster hírességek társaságában lesznek motorjaik kiállítva a több mint 100.000 látogató előtt, mint Urs Erbacher, Eric Teboul…
Ezek után következik egy tesztelés tavasszal, ahol mind Szabolcs, mind Levente motorjainak legtökéletesebb beállítása lesz a cél.
Ilyen háttérrel még egy hazai versenyző, csapat sem készült az idényre. Azt hiszem nem kérdés lesz-e eredménye, vagy sem!
Egy hónapja érkezett magyarországra a két éve még az Európa bajnokságon szereplő Suzuki Hayabusa dragbike, ami a múlt hétvégén a második versenyén állt rajthoz és nyert Borsay Szabolccsal a nyergében!
Szabolcs nem bízott semmit a véletlenre, ezért elhozta Carlo-t olaszországból azt a szerelőt, aki 10 éve épít és szerel ilyen motorokat, ebből 5 évet amerikában a dragster sport hazájában!
„Már csütörtökön a helyszínre érkeztünk tesztelési céllal és hogy megtaláljuk a tökéletes beállítást a Kunmadarasi beton pályához. A tesztnek és az új multi stage kuplungnak köszönhetően már a pénteki szabad edzésen javítottunk a multkori időmön, de még nem voltam elégedett az elért 8.8mp-es idővel. Ez a szombati időmérőre 8.5mp-re sikrült javítani, így második idővel kerültem a legjobb nyolcba! Az ember azt gondolná, hogy a 8.8 és a 8.5mp között alig van külömbség, hát közeledve a 7mp-hez egyre nehezebb és nehezebb a dolog!
A döntőig sima volt az út, folyamatos jó időkkel, Carlo-nak köszönhetően tökéletes technikával műszaki hiba nélkül jutottam a döntőbe. A döntőt a szombati esőnek köszönhetően vasárnap ragyogó napsütésban futottuk le Nacsa Zsoltival. Davide a Whiterace dragteam főnöke (tőlük jött a motor) több tanáccsal látott el a döntő előtt. Beálltunk a rajtba és a zöld lámpára -0.13-as reakció idővel!- kilőttem, végig a saját motoromra koncentráltam és csak a célvonal után néztem oldalra, ekkor tudatosult bennem, hogy nyertem méghozzá a hétvége legjobb idejével 8.4m-256km/ó!!! Amikor a videót elemeztük tünt fel, hogy a motor kb-70-80 méteres gumicsíkot húzott a betonra, erre Carlo csak annyit mondott, hogy ez ragaccsal lekent pályán 7.8 – 7.9 m egy szívó motorral nitró nélkül…”
Egész hétvégén tökéletesen működött a technika, teljesen probléma mentesen mentünk egész hétvégén és a csapatban a hangulat is nagyon jó volt! Ezek után beszélgettünk a jövőről, ami valószínüleg egy téli Máltai teszteléssel fog folytatódni, majd jön 2009. Ki tudja, talán egész évben a komplett olasz csapattal!!!!
Köszönet a szponzoroknak: Magyar SUZUKI zrt, X-BIKE, Whiterace.it, Berik, Shoei, Oakley, MOL
A múlt héten megérkezett Magyarországra egy 2 éve még az Európa bajnokságon szereplő Suzuki Hayabusa Pro-Stock dragster!
A motort a Suzuki segítségével sikerült megvásárolni attól az olasz csapattól, akik már évek óta járnak Magyarországra versenyezni. A Pro-Stock kategóriára készült motor mindenféle feltöltő, nitró nélkül ~300 lóerő és a 7 mp-s időt tud, amiből elsőre sikerült egy 8.9 mp-t kihozni!
Ennek nagyon örültem, ugyanis fél mp-et javítottam saját legjobb eredményemen úgy, hogy még rengeteget kell gyakorolni és állítgatni a motort, hogy ezt a teljesítményt át tudjuk adni a talajra. Ha sikerül, akkor még 0.7-8 tizedet fogok javítani ezen az időn! Ennek elérésére a következő verseny előtt 2 napos tesztet fogunk csinálni az olaszokkal, ahol beépítünk egy új MTC kuplungot.
Találkozzunk Augusztus 15-17.-én Kunmadarason!
Külön köszönet a segítségért a Magyar SUZUKI Zrt-nek és azoknak a cégeknek, akik segítenek a legjobb idő- sebesség elérésében: X-BIKE, BERIK, MOL, SHOEI.
A motor adatai:
Motor: Suzuki GSX 1100, 1640 cc szívómotor
- Hengersor: APE
- Dugattyúk: legújabb generációs JE pistons – 89 mm
- Váltó: Vance & Hines 5 sebességes speciál automata
- Blokk ház: új a Motospeed-től
- Főtengely: új a Motospeed-től Sprockets 750
- Kuplung: Billet Look Up Multistage MTC Engineering
- Henger fej: Suzuki Katana, szelepek: szívó 33 mm in. / kipufogó 28 mm
- Vezérmûtengelyek: új generációs a Motospeed-től (ex Roger Pettersson)
- Karburátor: F.B.G. Lectron 46 mm
- Váz: Puppet
- Kitámasztó: Speciál NHRA rendszer
- Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining
- Kipufogó rendszer: Vance & Hines Speciál
- Kerekek: P.M. alu
- Első futómû: Kosman
- Teljesítmény: ~300 lóerő – nyomaték 18 Knm = 12.000 rpm
a motor adatai:
- Pro-Stock váz,
- Suzuki GSX-1100 EF blokk, 1560 ccm.
- sűrítés: 14:1, 250 Lóerő, 12,500-as fordulaton.
- DYNA gyújtás 2×2,2 ohm trafókkal.
- Lectron 44mm karburátorok,
- 5 fokozatú MRE váltó, sűrített levegős!
- 9 lamellás MRE/Barnett Lock-up kuplung
- Vance & Hines 4:1 spec kipufogó rendszer
- 26×10-15 MT drag gumi
- Legjobb idő 402m-en: 8.4s – 248km/h
- A motor nagyon üzembiztos, tartalék alkatrészekkel.
irányár: 1.700.000.-ft vagy 7000 Euro
Július első hétvégéjén újra nemzetközi dragster versenyt rendeztek minden eddiginél nagyobb és színvonalasabb résztvevőkkel. Én és az idén beszerzett Pro-stock dragsterem a competition kategóriában próbáltuk az olasz, cseh, osztrák, na és persze a magyarok dolgát megnehezíteni. Péntek délután egy egész kis csapattal, Csabival, Ákossal és a két Rékával érkeztünk meg és a drag sport legnagyobb ellenfelével találkoztunk a pályán, ami nem, más mint az az erős oldalszél, ami sajnos a szombati időmérőkre sem múlt el.
Mivel legalább egy mért idővel kell rendelkezni ahhoz, hogy az ember a középdöntőbe jusson, nekem is mennem kellett egyet – amitől a többieket látva mit szenvednek a motor egyenesben tartásával – kicsit tartottam. Odaálltam a rajthoz a jobb oldalra. Azért a jobb pályát választottam, mert a szél is jobbról fújt és ha esetleg elsodor, akkor legyen hely átmenni a bal pályára. Elrajtoltam és kétszáz méternél megkaptam amitől tartottam: elkezdett középre nyomni a szél akárhogyan döntöttem meg a motort. Végül háromszáz méternél elcsuktam a gázt és egy hajszállal, de sikerült a saját pályámon a célba érni egy 11.3-as keserves idővel, de legalább megvolt a mért időm!
Délutánra aztán kicsit enyhült a szél, megpróbáltam javítani az időn, nehogy az időjárás miatt ne kerüljek be a legjobb nyolcba. Egy kiadós gumimelegítés után sikerült egész jól rajtolni, amikor a másodikat váltottam a motor eleje elemelkedett és borzasztóan tolt tovább. A célban éreztem, hogy ez jó idő lesz: 9.4mp, így már tuti a középdöntő! Az időmérők közben folyamatos olajfolyással küzdöttünk, amit szombat estére sikerült megoldani. Csak remélni mertem, hogy ezek után nem lesz több technikai problémánk, nem így lett: a középdöntő futama előtt 20 perccel leforgott a főtengely végéről az a kúpos anya, amin keresztül egy külső indítóval indítjuk a motort. Ezt a motort nem lehet csak úgy betolni, a mágneses gyújtásnak legalább 3-4-szer körbe kell fordulnia ahhoz, hogy megfelelő szikra legyen az induláshoz, a motor sűrítése 14:1-hez, semmi esélyt sem láttam a betolásra
Akkor egy „kicsit” ideges lettem, kínomban már a versenyt is lemondtam és Papp Lacinak panaszoltam, hogyan jártunk. Ő lazán csak annyit mondott, hogy toljátok be. Hát mi megpróbáltuk: 2. fokozatban ráeresztettem a kuplungot és rögtön megállt a kerék. Ekkor Csabi barátom javaslatára megpróbáltuk 3.-ban, ahol voltak bíztató jelek, de kicsi volt a tempó. Hozzátok a motorom, mondtam és egy spanifer segítségével a parkolóban sikerült behúzni. Irány a start marsall, aki engedélyt adott arra, hogy egyszer megpróbálhatjuk a rajtnál, de többször nem. Rögtön sikerült, így nem volt más hátra, mint megverni Belme Józsi turbós Hayabusáját. Talán kicsit elizgultam a dolgot, mert beugrottam, így kiestem a versenyből. Szeretném ezúton is megköszönni a segítségét Dr. Somogyi Csabának és Kovács Ákos barátomnak és a bűbájos X-Bike hostesseknek, a két Rékának, Köszönöm!
Az X-Bike és az LSL által támogatott Magyar GSX-R kupa ismét új indulóval bővül a következő futamokra. A pilóta bemutatására több mód is lehetne. Kezdhetnénk úgy, hogy tehetségesnek bizonyult az Erste Leasing Motoros akadémia képzésein és Szabó Attila vezető oktató rábeszélte, hogy induljon a kupán. A 2. bemutatási mód, hogy remek sportember, hiszen gyermekkorától kezdve a sportolást és a tanulást helyezte előtérbe minden mással szemben. Egészen kis gyerekként elkezdett motorozni és versenyszerűen síelni, jelenleg jogot hallgat, tehát nem fecsérli el az életét. Mindkét bemutatás teljes mértékig igaz, plusz megfűszerezve azzal a nem titkolandó ténnyel, hogy a versenyző hihetetlen adatokkal rendelkezik, hiszen 90-60-90. A számokból valószínű, hogy többetek rájött arra, hogy egy rendkívül csinos hölgyről beszélünk, akinek a neve Molnár Ágnes. A versenyzőnő mindene a motorozás, amikor teheti motorjára pattan és az országot járja orvos édesapjával együtt. A GSX-R Kupán való indulás számára egy megvalósult álom, így mióta tudja, hogy hol kell bizonyítania minden lehetőséget megragad, hogy a Hungaroringen motorozzon. Az Erste Leasing Motoros Akadémia oktatói mind egytől egyig szívesen segítenek Áginak, hiszen számukra is fontos, hogy az egyenlőre egyedüli hölgyversenyző jól menjen a futamokon.
Egy pár MotoGp-t idéző Gp-Style névre hallgató és egy pár HotCam dob került fel a gyári dobok helyére.
84.2004.I Laser X-Treme GP-Style (nem homológ) 149.000,- ft
78.2011.U Laser HotCam Titanium (rövid verzió, homológ) 189.000,- ft
A Gp-Style a legkíválóbb rozsdamentes acélból készül, 2-2 darab mindkét oldalra. A HotCam titánium borítású dob a Laser egyedi formája, amiből 1-1 került a két oldalra.
Azon kívül, hogy a súlyból is jócskán sikerült lefaragni, még a teljesítménygörbe is magasabbra kúszik a gyárinál. Opcióként kapható hozzá a gyári dob helyére egy Y, ami kiiktatja a katalizátort, így teljesen nyitottá válik a rendszer!
Megnyitottuk szervizünket, közvetlenül a már jól ismert Budapesti bolt mellett. Vállaljuk motorok, quadok, robogók szervizelését az olajcserétől a tunningolásig. Egyedi, épített motorok befékcsövezése igény szerint készre szerelve!
www.x-bike.hu
1-405-66-53

