Hírek
Július 4-én Kunmadarason került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság soron következő 4. fordulója.
A Suzuki Dragbike Team teljes létszámmal képviseltette magát, beleértve az olaszországból érkező csapattal, szerelővel.
Sziklai Ferencnek tökéletes versenyzést bemutatva sikerült az első helyen kvalifikálnia magát a UP 900+Top kategóriában, majd futamról futamra javulva a döntőben új kategória csúccsal megnyernie a versenyt.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában beállítási problémákkal küzdött a fülledt melegben. A GSX-R 1000 Turbóval az időmérők során a 4. helyre kvalifikálta magát az Osztrákokkal teletűzdelt nemzetközi mezőnyben. Az elődöntőben sikerült az időmérők harmadik helyezettjét, Gruber Erichet legyőznie, így már a 3. hely biztos volt, de sajnos a középdöntő futamát már nem kockáztathatta meg a fellépő műszaki probléma miatt, így nem küzdhetett a döntőbe jutásért.
Borsay Szabolcs ismételten a hétvége legjobb eredményét érte el a Competition kategóriában, ami csak 0,03mp maradt el az egyéni csúcsától az új festésű Suzuki Pro-stock Hayabusával.
A középdöntőben egy apró műszaki probléma miatt azonban a rajt pillanatában leállt a motor. Mivel a szabályok értelmében ilyenkor már nem lehet újra indítani meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.
Augusztus 20-24.-én Dragbike Európa Bajnokság először Magyarországon, ahol Szabolcs is indulni fog, de előtte a Németországi Nitrolimpx rendezvényen szeretne gyakorolni és megtalálni a legjobb beállításokat az EB-re.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Oakley, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet.
Egy újabb piacvezető világcéggel sikerült megegyezésre jutnia a Magyarországi forgalmazásról az idén 10 éves X-Bike-nak! Az Angliai Samco cég gyártja a világ legjobb minőségű szilikonos vízcső kittjeit, amik ~8 celsius fokkal képesek lejjebb vinni a hűtővíz hőmérsékletét. Erre leginkább pálya használatnál van szükség, beszéljünk gyorsasági, krossz, vagy quad szakágról, de ha egyszerűen csak valamivel fel akarjuk dobni a motor kinézetét arra is tökéletes. Ezeket a csőveket használják a Forma1, Nascar, WRC, WSBK, MotoGp csapatok legtöbbje! A Samco több mint 100 féle motoros kittet gyárt, melyek tartalmazzák az összes olyan csövet a motoron, amiben hűtővíz közlekedik. A kitteken kívül rengeteg féle csatlakozási, csőméreti lehetőség közül lehet választani. A kittek 7 színben (kék, piros, fekete, zöld, citrom, narancs, lila) kaphatóak alap változatban, de rendelhetőek még 15% felár ellenében ezüst, fehér és rózsaszín színben, akinek ez sem elég az rendelhet terepmintás, vagy lángnyelvekkel díszített csőszettet is +35% felárért. A Samco kittek ára 8,000,.ft-tól indul attól függően, hány csövet tartalmaz a kitt. További információkért hívd, vagy írj az X-Bike-nak.
Május 31-én Pünkösd vasárnapján került megrendezésre Kunmadarason a Magyar dragbike bajnokság 3. fordulója. A versenyzők, valamint a motorok mellett sajnos az időjárás játszotta a főszerepet ezen a hétvégén. A rossz időjárás ellenére a Suzuki Dragbike Team tagjai ismételten jól szerepeltek.
Sziklai Ferenc a Suzuki Hayabusa nyergében az időmérők alapján a 4. helyre kvalifikálta magát az UP 900+Top kategóriában. Az első versenyzőtől csak 0,04 mp-el volt elmaradva Feri!
A Superstreet mezőnyben Szűrszabó Levente a GSX-R 1000 Turbó motorját próbálta győzelemre vinni. Erre minden esélye megvolt az előző napi szabadedzés során az új egyéni, valamint magyar versenyző által ebben a kategóriában futott legjobb időeredmény alapján (8,6mp). Vasárnap már teljesen más időjárási körülmények fogadták a versenyzőket, ahol Leventének a 3. helyre sikerült kvalifikálnia magát az erős nemzetközi mezőnyben.
A Competition kategóriában Borsay Szabolcs a Suzuki Hayabusa Pro stock-kal szintén bizalommal indulhatott a versenynek, ugyanis az előző napi tesztfutamon új egyéni időt és sebességi csúcsot futott (8,22mp és 267,8km/ó) az előző nap elkészült új motorblokkal. A versenynapon a rossz időjárási körülmények (szemerkélő esőben!) ellenére közel azonos eredménnyel meg tudta ismételni azt a kiváló teljesítményt, mely az 1. helyet jelentett a kvalifikáció során.
Sajnos az időjárás még rosszabbra fordult a délután folyamán és az eső meghiúsította a döntők megrendezését, így a kvalifikáción elért eredmények alapján hirdették ki a végső sorrendet.
Így Feri a 4., Levente a 3. és Szabolcs az 1. helyen végzett. Ezzel Levente és Szabolcs vezeti kategóriájában a bajnokságot!
Következő verseny szintén Kunmadarason Június 4.-én majd augusztusban következik az Európa Bajnokság, amelyre nagy erőkkel készül a csapat az olasz szerelő Carlo, segítségével.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet, HyperTeam.
fotók: Ernst Gruber, draghírek
Az idén 10. éve Budapesten működő X-Bike motorosbolt megállapodást kötött az olasz Technogio céggel a jövőbeni közös munkákról.
Kevesen tudják, hogy itt dolgozik Carlo Molinaro, aki itthon Borsay Szabolcs Hayabusa Dragbike-ján szokott dolgozni. Ő az első európai szerelő, aki még a 90-es évek közepén Amerikába utazott azzal a céllal, hogy kitanulja a Dragbike szerelés minden részletét. Évek múltán vissza költözött Olaszországba és az Európa bajnokságon kezdett dolgozni Pro Stock kategóriában.
A jövőben Ő és főnöke a turbó specialista Giovanni fogja az X-Bike-nak elkészíteni az egyszerű hengerfej felújítástól a komplett blokk tuningig a motorokat. Nem csak a szívó és kipufogó csatornát módosítják, de az égéstér is átalakul, ha arra van szükség. Bizony egy nitrós, vagy egy turbós motornál ez elengedhetetlen. Jelen pillanatban is ott készül Szabolcs új drag blokkja, ami cca. 30 lóerővel lesz erősebb a réginél, de ott készül Szőke Gábor turbós CBR-je is!
A blokk módosítása és tuning után egy eredeti Dyno padra kerül, ami nem a hátsó kerékről, hanem az első lánckerékről veszi le a hajtást, így sokkal pontosabb értéket adva.
Itt készült a WRC-ben versenyző Gigi Galli autójának komplett elektronikai térképe is!
Rengeteg 4-ütemű cross hengerfej készül itt, de a legfrissebb munka egy bio-etanollal üzemelő nitrós Hayabusa Superstreet kategóriába!
A műhely felszereltsége nagyon komoly, esztergák, CNC marók, vezérműtengely köszörűk, de egy komplett új tengely elkészítése sem jelent gondot! Tehát legyen az cross, két illetve négy henger, szívó, turbós, vagy nitrós megkapod azt a hátteret, amihez itthon még szinte senki sem ért!
Ha többre és jobbra vágysz egy egyszerű Power Commander-nél, akkor keresd Szabolcsot az X-Bike-ban!
2009. május 1. – Kunmadaras
Május 1-jén Kunmadarason került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság második fordulója amire közel 10.000 néző volt kíváncsi! A már 12 éve hagyományosan legnagyobb nézettségű motoros gyorsulási versenyen most 5 ország versenyzői mellett a Suzuki Dragbike Team ismételten eredményesen szerepelt.
Sziklai Ferenc a verseny reggelén kapta meg az új versenyláncot Suzuki Hayabusájához, amit a csapat szerelői gyorsan le is cseréltek. Feri futamról-futamra javulva a második helyre kvalifikálta magát az UP 900+Top kategóriában. A döntőben kiváló rajttal folyamatosan vezetve csak 0,06(!) másodperccel maradt el az első helytől a sokkal erősebb motorral versenyző ellenfelével szemben.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában a Suzuki GSX-R 1000 Turbo motorjával népes és nagyon erős nemzetközi mezőnyben versenyzett. Az olasz-magyar szerelőcsapat segítségével már az előző nap elkezdték beállítani a 450 lóerős motort a nagyon jó tapadást biztosító pályához. Az időmérők során második helyre sikerült kvalifikálnia magát. Levente a döntőben második helyen végzett egy rendkívül izgalmas futamban, ahol fej-fej mellett haladtak az osztrák ellenfelével. Mindketten az eddigi országos sebességcsúcs feletti száguldottak át a célvonalon 279km/ó felett!
Borsay Szabolcs felkészülését ismételten az Olaszországból érkezett Carlo Molinaro szerelő segítette. Közös munkájuknak köszönhetően Szabolcs a Suzuki Hayabusa Prostock motorjával a Competition kategóriában a hétvége és saját legjobb idejével (8,26mp) az első helyre kvalifikálta magát! Az elődöntő során azonban a gumi melegítés közben két szelep leszakadt a hengerfejben így nem tudta folytatni a versenyt. Carlo segítségével már készülnek az új alkatrészek, hogy a következő Május 31.-i Kunmadarasi futamra készen legyen a motor és tovább javítsák az idő és sebességi csúcsokat.
A Suzuki Dragbike Team sok dicséretet kapott nem csak a jó eredmények, hanem a színvonalas és egységes boxmegjelenés miatt is. A csapat bizakodva tekinthet a következő versenyekre a folyamatosan javuló teljesítményeknek, valamint a jó csapatmunkának köszönhetően.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Oakley, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet,
Az elmúlt vasárnap került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság első fordulója a Kiskunlacházi repülőtéren, ahol a Suzuki dragbike team tagjai sikeresen szerepeltek!
A D1000+ kategóriában Szikszai Ferenc a tavalyi bajnok szerencsétlenségére a Hayabusa kuplungja nem bírta, így nem sikerült a legjobb négy közé jutnia.
A Superstreet kategóriában Szürszabó Levente turbós Gsx-R 1000-e beállításán dolgozott az egész csapat már a szombati teszten az Olaszországból érkezett szerelő Carlo vezetésével.
A motor beállításai futamról futamra javultak, így sikerült Leventének egy új sebességi csúcsot felállítania a negyed mérföld végére, ami 278,11 km/ó!!!
A döntőben 1-2 méterrel, de sajnos kikapott osztrák ellenfelétől, így második helyen végzett.
Borsay Szabolcs a Competition kategóriában indult a tavaly beszerzett Suzuki Hayabusa dragbike-kal. A szombati teszten problémák adódtak az első fékkel, ami nélkül nem lehet tökéletes gumi melegítést csinálni, de a vasárnapi versenyre ezt sikerült orvosolni.
A gumi melegítéssel már nem volt probléma csak azzal az anyaggal, amit a pályára kentek szombat este a jobb tapadás érdekében. Ugyanis mint kiderült, ezt legalább 3-4 nappal a verseny előtt kell megtenni, addig nemhogy nem tapad, de inkább csúszik.
Ennek köszönhetően Szabolcs motorja 300! méteren keresztül füstölgő, kipörgő kerékkel ment végig a 400 méteren, annyira nem volt tapadás. Amit csak lehetett azt Carlo megtette és így a döntőben sikerült újra győzelemre vinni a Hayabusa dragbike-ot!
Folytatás Május 1.-én Kunmadarason, ahol még jobb idők és még nagyobb sebességek melett újra a győzelem a cél!
Köszönet a Suzuki Dragbike team támogatóinak: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Oakley
[Fotó: Mike Tomi]
Múlt héten ért haza Olaszországi látogatásából Szürszabó Levente és Borsay Szabolcs a Suzuki Dragbike team tagjai. Látogatásuk célja egyrészről Szabolcs Pro-Stock motorját hazahozni, másrészről megbeszélni Carloval az olasz szerelővel több részletet is a 2009-es évvel kapcsolatban. Talán a legjobb hír, hogy sikerült megegyezni Carloval a jövő évi közös munkával, tesztelésekkel kapcsolatosan. Több tesztelésen és futamon fognak együtt dolgozni, így teljes egészében megvalósult egy Magyar-Olasz csapat!
Még az augusztusban Németországban megrendezésre kerülő Nitro Olympiára is egy közös csapatként fognak elutazni és persze versenyezni!
A közös munka első lépcsőjeként Carlo leszervizelte Szabolcs motorját, ami egy airbox-nak és a motor beállításának köszönhetően 10 lóerővel erősebb (most 310 lóerő) úgy, hogy még mindig “csak” 80%-ra van felhúzva. Ezek mellett több alkatrész cseréjének és a motor újrakábelezésének köszönhetően 10 kilót fogyott! A motor ezen kívül kapott egy Datalog rendszert, ami 18 szenzor adatait rögzíti, így minden futam után elemezni tudják mi hogyan üzemelt. Az így kapott adatok felhasználásával sokkal tökéletesebb beállításokat kaphat a motor, amivel sok időt lehet nyerni!
Legközelebb Január 16-18.-án látogat Levente és Szabolcs Olaszországba Padovába, ahol egy nagy kiállítás meghívott vendégei lesznek egy 200 méter(!) hosszú standon kiállítva motorjaikat.
Ezen a standon olyan Nemzetközi és Európai Dragster hírességek társaságában lesznek motorjaik kiállítva a több mint 100.000 látogató előtt, mint Urs Erbacher, Eric Teboul…
Ezek után következik egy tesztelés tavasszal, ahol mind Szabolcs, mind Levente motorjainak legtökéletesebb beállítása lesz a cél.
Ilyen háttérrel még egy hazai versenyző, csapat sem készült az idényre. Azt hiszem nem kérdés lesz-e eredménye, vagy sem!
Egy hónapja érkezett magyarországra a két éve még az Európa bajnokságon szereplő Suzuki Hayabusa dragbike, ami a múlt hétvégén a második versenyén állt rajthoz és nyert Borsay Szabolccsal a nyergében!
Szabolcs nem bízott semmit a véletlenre, ezért elhozta Carlo-t olaszországból azt a szerelőt, aki 10 éve épít és szerel ilyen motorokat, ebből 5 évet amerikában a dragster sport hazájában!
“Már csütörtökön a helyszínre érkeztünk tesztelési céllal és hogy megtaláljuk a tökéletes beállítást a Kunmadarasi beton pályához. A tesztnek és az új multi stage kuplungnak köszönhetően már a pénteki szabad edzésen javítottunk a multkori időmön, de még nem voltam elégedett az elért 8.8mp-es idővel. Ez a szombati időmérőre 8.5mp-re sikrült javítani, így második idővel kerültem a legjobb nyolcba! Az ember azt gondolná, hogy a 8.8 és a 8.5mp között alig van külömbség, hát közeledve a 7mp-hez egyre nehezebb és nehezebb a dolog!
A döntőig sima volt az út, folyamatos jó időkkel, Carlo-nak köszönhetően tökéletes technikával műszaki hiba nélkül jutottam a döntőbe. A döntőt a szombati esőnek köszönhetően vasárnap ragyogó napsütésban futottuk le Nacsa Zsoltival. Davide a Whiterace dragteam főnöke (tőlük jött a motor) több tanáccsal látott el a döntő előtt. Beálltunk a rajtba és a zöld lámpára -0.13-as reakció idővel!- kilőttem, végig a saját motoromra koncentráltam és csak a célvonal után néztem oldalra, ekkor tudatosult bennem, hogy nyertem méghozzá a hétvége legjobb idejével 8.4m-256km/ó!!! Amikor a videót elemeztük tünt fel, hogy a motor kb-70-80 méteres gumicsíkot húzott a betonra, erre Carlo csak annyit mondott, hogy ez ragaccsal lekent pályán 7.8 – 7.9 m egy szívó motorral nitró nélkül…”
Egész hétvégén tökéletesen működött a technika, teljesen probléma mentesen mentünk egész hétvégén és a csapatban a hangulat is nagyon jó volt! Ezek után beszélgettünk a jövőről, ami valószínüleg egy téli Máltai teszteléssel fog folytatódni, majd jön 2009. Ki tudja, talán egész évben a komplett olasz csapattal!!!!
Köszönet a szponzoroknak: Magyar SUZUKI zrt, X-BIKE, Whiterace.it, Berik, Shoei, Oakley, MOL
A múlt héten megérkezett Magyarországra egy 2 éve még az Európa bajnokságon szereplő Suzuki Hayabusa Pro-Stock dragster!
A motort a Suzuki segítségével sikerült megvásárolni attól az olasz csapattól, akik már évek óta járnak Magyarországra versenyezni. A Pro-Stock kategóriára készült motor mindenféle feltöltő, nitró nélkül ~300 lóerő és a 7 mp-s időt tud, amiből elsőre sikerült egy 8.9 mp-t kihozni!
Ennek nagyon örültem, ugyanis fél mp-et javítottam saját legjobb eredményemen úgy, hogy még rengeteget kell gyakorolni és állítgatni a motort, hogy ezt a teljesítményt át tudjuk adni a talajra. Ha sikerül, akkor még 0.7-8 tizedet fogok javítani ezen az időn! Ennek elérésére a következő verseny előtt 2 napos tesztet fogunk csinálni az olaszokkal, ahol beépítünk egy új MTC kuplungot.
Találkozzunk Augusztus 15-17.-én Kunmadarason!
Külön köszönet a segítségért a Magyar SUZUKI Zrt-nek és azoknak a cégeknek, akik segítenek a legjobb idő- sebesség elérésében: X-BIKE, BERIK, MOL, SHOEI.
A motor adatai:
Motor: Suzuki GSX 1100, 1640 cc szívómotor
- Hengersor: APE
- Dugattyúk: legújabb generációs JE pistons – 89 mm
- Váltó: Vance & Hines 5 sebességes speciál automata
- Blokk ház: új a Motospeed-től
- Főtengely: új a Motospeed-től Sprockets 750
- Kuplung: Billet Look Up Multistage MTC Engineering
- Henger fej: Suzuki Katana, szelepek: szívó 33 mm in. / kipufogó 28 mm
- Vezérmûtengelyek: új generációs a Motospeed-től (ex Roger Pettersson)
- Karburátor: F.B.G. Lectron 46 mm
- Váz: Puppet
- Kitámasztó: Speciál NHRA rendszer
- Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining
- Kipufogó rendszer: Vance & Hines Speciál
- Kerekek: P.M. alu
- Első futómû: Kosman
- Teljesítmény: ~300 lóerő – nyomaték 18 Knm = 12.000 rpm