Hírek
Pro-stock dragbike adatok:
- Motor: Suzuki GSX 1100, 1640 cc speciál JE dugókkal 89mm, az utolsó generációs!
- Váltó: Vance & Hines 5 sebesség,
- Főtengely: új a Motospeed-től, falicon hajtókarokkal
- Kuplung: Multistage MTC Engineering
- Hengerfej: a legnagyobb titán szelepekkel!
- Vezérműtengely: utolsó generácós Vance & Hines
- Karburátor: Lectron 50 mm,
- Elekronika: Dyna 4000, Dyna datalog recorder
- Váz: Puppet – USA
- Kitámasztó: Speciál NHRA system
- Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining egyedi fényezéssel
- Kipufogó: Vance & Hines
- Kerekek: P.M. alu kerámia csapágyakkal
- Teljesítmény: 330 LE – nyomaték 18 Knm = 13.500 rpm
A blokkban csak 10 futam van, még 50 futamig nem kell hozzá nyúlni!!!!!!!!!
A motor legjobb ideje: 7.6mp 75kg-os pilótával!
A komplett motor 4,000,000.-ft (fix ár! – nagyon olcsó!), csak a blokk 2,800,000.-ft, a motor blokk nélkül 1,600.000.-ft.
Az árban benne van, hogy két alkalommal eljön Carlo az olasz szerelőm és megmutat, elmagyaráz mindent mi, hogyan működik!
Hosszú két hét áll mögöttem. A NitrOlympx után nem volt időnk pihenni, 1 nap állt rendelkezésre leszervizelni a Hayabusa dragbike-ot a Kunmadarasi Európa bajnoki futam előtt, aminek az első napján, csütörtökön volt a Magyar Köztársaság dragbike bajnokságának soron következő fordulója.
Mint idén minden (!) versenyen, most is én voltam a leggyorsabb az időmérőn. A legjobb 8 között először az olasz Davide Ricci-t, majd a döntőben a Cseh Roman Sixta-t győztem le. Idén a pályán még egyszer sem győzött le Magyar versenyző! Ezzel minden valószínűség szerint meg is nyertem a Bajnokságot, ugyanis annyi ponttal vezetek, hogy ha az utolsó versenyre nem megyek el, akkor is én vagyok az idei Magyar Bajnok!
A magyar bajnoki forduló után következett az EB, ahol egy nagyon színvonalas mezőnyben végül sikerült bejutni a legjobb 8 közé. Ott a tavalyi európa bajnok Fredlik Fredlund ejtett ki és így az idők alapján a 6. helyen végeztem.
Az idei utolsó forduló Szeptember 5-6.-án lesz Kiskunlacházán.
Ami után elkezdődik a felkészülés a 2010-s szezonra, amit egy új, még gyorsabb motor nyergében szeretnék teljesíteni.
Köszönet azoknak, akik 2009-ben támogatták a versenyzésem: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Hyperteam
A Motogp-nek is helyt adó pályán rendezték meg az IDM Superbike hetedik fordulóját. A helyi szokások miatt ugyan a Gp-vel ellentétben vasárnap volt a verseny, de csak 11-kor kezdődtek a bemelegítő edzések és pénteken csupán két edzés és egy időmérő állt a versenyzők rendelkezésére. Ez nagyban nehezitette a Magyar Suzuki pilóta dolgát, hiszen a csapatok nagy része két héttel a verseny előtt részt vett a holland bajnokságon edzés gyanánt.
Ennek ellenére Rizi hamar megtalálta a ritmust és a jó beállításokat. Az első időmérő edzés ötödik körében megfutotta a legjobb idejét, ami akkor a második, az edzés végén pedig a hatodik helyre volt elég. Szombaton Rizi a második időmérő edzésen sok féle beállítást próbált ki, így nem maradt elég ideje gyorskört futni, ennek ellenére „csak” egy helyet csúszott vissza és hetedikként várhatta a versenyt.
1 Futam
Rizi nem kapta el jól a rajtot, de hamar magára talált és gyorsan az élmezőny után indult. Egészen az ötödik helyig jutott, mikor összeakadt Nebel-el és átvágva az utolsó sikánt. A kavicságyról visszatérve a 14. helyről újra elkezdett felkapaszkodni és a hetedik helyen intették le.
Rizi: Sajnos elrontottam a rajtot, de hamar sikerült visszakapaszkodnom. Már Nebel mögött voltam, mikor akaratlanul, de kiszorított a pályáról. Kezdhettem mindent az elejéről. A hetedik helynél sokkal többre volt esélyem, hiszen az időmérőn ezúttal is csak verseny gumikat használtam és a versenyen futott leggyorsabb köröm is legalább a harmadik helyre lett volna elég. Ennek ellenére fontos pontokat szereztem a bajnokságban, hiszen Damen elesett, Nebel és Tode pedig mögöttem végzett, így jó esélyem van az év végi dobogóra is.
13. Lauf: 1. Matej Smrz (CZE) 28:59,602 Min., 2. Martin Bauer (AUT/beide Honda) 4,975 Sek. zur., 3. Andreas Meklau (AUT/Suzuki) 5,910 Sek. zur., 4. Raymond Schouten (NED/Yamaha) 8,204 Sek. zur., 5. Jörg Teuchert (Hersbruck/Yamaha) 8,844 Sek. zur., 6. Dario Giuseppetti (Berlin/Ducati) 9,050 Sek. zur.
2 Futam
Ezúttal Rizi jól rajtolt és az első vonat tagja volt egészen a hetedik körig, amikor technikai okok miatt fel kellet adnia a versenyt.
Rizi: Nem indult jól a verseny. Már a rajtrácson volt egy váratlan első kerék cserénk. Aztán úgy tűnt, hogy minden rendben van. A hetedik körig minden rendben ment, aztán egyszerűen megszűnt az első kerék tapadása. Azt hittem, hogy defektet kaptam, mint idén már egyszer, de a boxban érve a guminyomás és minden más is jónak látszott. Újra kimentem a pályára, de nem volt tapadás így végleg feladtam a versenyt. Kár, mert igazán jó hétvégénk is lehetett volna, ráadásul így nehéz lesz visszakapaszkodni az év végi dobogóra.
14. Lauf: 1. Bauer 28:57,118 Min., 2. Meklau 0,214 Sek. zur., 3. Teuchert 0,692 Sek. zur., 4. Smrz 10,982 Sek. zur., 5. Kai-Borre Andersen (NOR/KTM) 11,509 Sek. zur., 6. Gareth Jones (AUS/Yamaha) 12,075 Sek. zur.
Rizi menését az alábbi cégek tették lehetővé: Magyar Suzuki Zrt, MaxCity, Dunlop, Euromotor Grup, Oxigén Wellenss, Bodis
Augusztus első szombatján kánikulai meleg fogadta a MAMS és MNASZ következő országos gyorsulási bajnokság résztvevőit Kiskunlacházán.
Sziklai Ferenc az Up 900+ Top kategóriában ismételten első helyre kvalifikálta magát a 2008-as Hayabusájával. Ez az eredmény várható is volt tőle, mivel idei új országos időcsúcs az ő nevéhez fűződik. A döntőben századmásodpercre azonos időt futott ellenfelével, de az egész nap mutatott hihetetlen reakcióidőit a döntőben is meg tudta ismételni, ezzel a kategória nyertese lett.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában Suzuki GSX-R 1000 Turbó motorjával a döntőben tapadási problémák miatt lemaradt a dobogó felső fokáról, de ennek ellenére az Országos bajnokság Superstreet kategóriáját továbbra is vezeti.
Borsay Szabolcs a Suzuki Hayabusa Pro-stock motorjával a Competition kategóriában -mint idén mindig- most is az első helyre kvalifikálta magát. A döntőt olasz ellenfelével Davide Riccivel vívta ahol 0,04 reakcióidővel könnyen győzött a közel 100 lóerővel erősebb motor ellen. Ünneplésre sok idő nem volt, hiszen egy ausztriai versenyre utazott tovább, ahol nem csak a Top gas kategória első helyéért járó hatalmas trófeát hozta el, hanem a nap legjobb idejét is sikerült megfutni, így azért egy vándor serleg boldog tulajdonosa lett!
Schleiz
A nagy múltú német utcai pálya adott otthont az IDM Superbike következő fordulójának. Rizinek pont az utcai jellege miatt nem tartozik a kedvencei közé a helyszín, de ezen mindig segíthet egy jó eredmény.
A pénteki edzések során sok beállítást kipróbált a magyar Suzukis, de a hátsó rugózás beállítása nem sikerült elég jóra. Sok féle rugót kipróbáltak, de egyik sem oldotta meg a gondot. Az első időmérő edzésen a 7. helyet sikerült megszerezni. A második edzésre a Dunlop új konstrukciós gumija orvosolta a futómű gondokat, így Rizi még tudott pár tizedet faragni az idejéből, de ez csak a 7. hely megőrzésére volt elég. Az edzést Tode nyerte Daemen előtt.
1 futam
A nagy melegben jól kapta el a rajtot Rizi és 3.-nak fordult az első kanyarban, de Jones mellé ment, megcsúszott és kivezette az ideális ívről a magyar versenyzőt. Rizi nem adta fel és gyorsan zárkózott fel a nyolcadik helyről. Közben Tode vezetett és próbált ellépni a többiektől. Rizi egészen az ötödik helyig jutott, de a vezető bolyhoz képest majd egy másodperc volt a hátránya. Eleinte úgy tűnt, hogy fel tud zárkózni, de aztán lassan elkezdett lemaradni. Közben Tode bukott az élről, míg Teuchert kezdett nagy hajrába és Rizit megelőzve egyészen a második helyig menetelt. A futamot Dario Giuseppeti nyerte. Rizi 5. lett.
Rizi:
Nehéz futam volt. Már reggel fájt egy kicsit a fejem, ami a sisakban csak fokozódott. Nem gondoltam, hogy verseny közben ez hátráltatni fog, de sajnos nem tudtam eléggé koncentrálni és sokat hibáztam, így nem tudtam felzárkózni az elsőkhöz. Több volt a motorban és gumikban is, de egyszerűen nem tudtam kihozni a magamból maximumot.
2 futam
Már készülődött a vihar a második futam előtt, de szerencsére csak a levegő hűlt le egy kicsit és az eső megvárta a futam végét. Rizi most is jól rajtolt, de Dario az első 2 körben feltartotta, így Tode , Teuchert Nebel és Daemen is meglépett egy kicsit. De az orvosok segítségének köszönhetően már nem fájt Rizi feje, így a vereseny leggyorsabb körét futva kezdet felzárkózni. Tode ismét bukott és Teuchertet is kivezette a pályáról. Bár vissza tudott jönni, Tode motorja rásesett a kezére és elgörbítette a kormányát. Szerencsére a versenyző keze nem sérült meg. Nebel vette át a vezetést és próbált elnyúlni, de Rizi nem hagyta magát és felzárkozott. Gyorsan átvette a vezetést és végül több mint 3 másodperces előnnyel nyert Darió és Meklau előtt.
Rizi:
Jó volt a rajt és az egész verseny is. A gumik végig bírták a versenyt és én is végig tudtam koncentrálni, amiért külön köszönet a verseny orvosnak. Tode esése picit megkönnyítette a győzelmet, de én futottam a verseny leggyorsabb körét, szóval megdolgoztam a győzelemért én is és a csapat is. Örülök, hogy végre szárazon is tudtam nyerni. Köszönöm a támogatóimnak és a csapatnak is a sok munkát és kitartást.
Rizi versenyzését az alábbi cégek támogatták:
Bódis, Suzuki Magyarország Zrt., MAxCity, Dunlop Rodeo Ride 34, X-bike
Július 4-én Kunmadarason került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság soron következő 4. fordulója.
A Suzuki Dragbike Team teljes létszámmal képviseltette magát, beleértve az olaszországból érkező csapattal, szerelővel.
Sziklai Ferencnek tökéletes versenyzést bemutatva sikerült az első helyen kvalifikálnia magát a UP 900+Top kategóriában, majd futamról futamra javulva a döntőben új kategória csúccsal megnyernie a versenyt.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában beállítási problémákkal küzdött a fülledt melegben. A GSX-R 1000 Turbóval az időmérők során a 4. helyre kvalifikálta magát az Osztrákokkal teletűzdelt nemzetközi mezőnyben. Az elődöntőben sikerült az időmérők harmadik helyezettjét, Gruber Erichet legyőznie, így már a 3. hely biztos volt, de sajnos a középdöntő futamát már nem kockáztathatta meg a fellépő műszaki probléma miatt, így nem küzdhetett a döntőbe jutásért.
Borsay Szabolcs ismételten a hétvége legjobb eredményét érte el a Competition kategóriában, ami csak 0,03mp maradt el az egyéni csúcsától az új festésű Suzuki Pro-stock Hayabusával.
A középdöntőben egy apró műszaki probléma miatt azonban a rajt pillanatában leállt a motor. Mivel a szabályok értelmében ilyenkor már nem lehet újra indítani meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.
Augusztus 20-24.-én Dragbike Európa Bajnokság először Magyarországon, ahol Szabolcs is indulni fog, de előtte a Németországi Nitrolimpx rendezvényen szeretne gyakorolni és megtalálni a legjobb beállításokat az EB-re.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Oakley, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet.
Egy újabb piacvezető világcéggel sikerült megegyezésre jutnia a Magyarországi forgalmazásról az idén 10 éves X-Bike-nak! Az Angliai Samco cég gyártja a világ legjobb minőségű szilikonos vízcső kittjeit, amik ~8 celsius fokkal képesek lejjebb vinni a hűtővíz hőmérsékletét. Erre leginkább pálya használatnál van szükség, beszéljünk gyorsasági, krossz, vagy quad szakágról, de ha egyszerűen csak valamivel fel akarjuk dobni a motor kinézetét arra is tökéletes. Ezeket a csőveket használják a Forma1, Nascar, WRC, WSBK, MotoGp csapatok legtöbbje! A Samco több mint 100 féle motoros kittet gyárt, melyek tartalmazzák az összes olyan csövet a motoron, amiben hűtővíz közlekedik. A kitteken kívül rengeteg féle csatlakozási, csőméreti lehetőség közül lehet választani. A kittek 7 színben (kék, piros, fekete, zöld, citrom, narancs, lila) kaphatóak alap változatban, de rendelhetőek még 15% felár ellenében ezüst, fehér és rózsaszín színben, akinek ez sem elég az rendelhet terepmintás, vagy lángnyelvekkel díszített csőszettet is +35% felárért. A Samco kittek ára 8,000,.ft-tól indul attól függően, hány csövet tartalmaz a kitt. További információkért hívd, vagy írj az X-Bike-nak.
Május 31-én Pünkösd vasárnapján került megrendezésre Kunmadarason a Magyar dragbike bajnokság 3. fordulója. A versenyzők, valamint a motorok mellett sajnos az időjárás játszotta a főszerepet ezen a hétvégén. A rossz időjárás ellenére a Suzuki Dragbike Team tagjai ismételten jól szerepeltek.
Sziklai Ferenc a Suzuki Hayabusa nyergében az időmérők alapján a 4. helyre kvalifikálta magát az UP 900+Top kategóriában. Az első versenyzőtől csak 0,04 mp-el volt elmaradva Feri!
A Superstreet mezőnyben Szűrszabó Levente a GSX-R 1000 Turbó motorját próbálta győzelemre vinni. Erre minden esélye megvolt az előző napi szabadedzés során az új egyéni, valamint magyar versenyző által ebben a kategóriában futott legjobb időeredmény alapján (8,6mp). Vasárnap már teljesen más időjárási körülmények fogadták a versenyzőket, ahol Leventének a 3. helyre sikerült kvalifikálnia magát az erős nemzetközi mezőnyben.
A Competition kategóriában Borsay Szabolcs a Suzuki Hayabusa Pro stock-kal szintén bizalommal indulhatott a versenynek, ugyanis az előző napi tesztfutamon új egyéni időt és sebességi csúcsot futott (8,22mp és 267,8km/ó) az előző nap elkészült új motorblokkal. A versenynapon a rossz időjárási körülmények (szemerkélő esőben!) ellenére közel azonos eredménnyel meg tudta ismételni azt a kiváló teljesítményt, mely az 1. helyet jelentett a kvalifikáció során.
Sajnos az időjárás még rosszabbra fordult a délután folyamán és az eső meghiúsította a döntők megrendezését, így a kvalifikáción elért eredmények alapján hirdették ki a végső sorrendet.
Így Feri a 4., Levente a 3. és Szabolcs az 1. helyen végzett. Ezzel Levente és Szabolcs vezeti kategóriájában a bajnokságot!
Következő verseny szintén Kunmadarason Június 4.-én majd augusztusban következik az Európa Bajnokság, amelyre nagy erőkkel készül a csapat az olasz szerelő Carlo, segítségével.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet, HyperTeam.
fotók: Ernst Gruber, draghírek
Az idén 10. éve Budapesten működő X-Bike motorosbolt megállapodást kötött az olasz Technogio céggel a jövőbeni közös munkákról.
Kevesen tudják, hogy itt dolgozik Carlo Molinaro, aki itthon Borsay Szabolcs Hayabusa Dragbike-ján szokott dolgozni. Ő az első európai szerelő, aki még a 90-es évek közepén Amerikába utazott azzal a céllal, hogy kitanulja a Dragbike szerelés minden részletét. Évek múltán vissza költözött Olaszországba és az Európa bajnokságon kezdett dolgozni Pro Stock kategóriában.
A jövőben Ő és főnöke a turbó specialista Giovanni fogja az X-Bike-nak elkészíteni az egyszerű hengerfej felújítástól a komplett blokk tuningig a motorokat. Nem csak a szívó és kipufogó csatornát módosítják, de az égéstér is átalakul, ha arra van szükség. Bizony egy nitrós, vagy egy turbós motornál ez elengedhetetlen. Jelen pillanatban is ott készül Szabolcs új drag blokkja, ami cca. 30 lóerővel lesz erősebb a réginél, de ott készül Szőke Gábor turbós CBR-je is!
A blokk módosítása és tuning után egy eredeti Dyno padra kerül, ami nem a hátsó kerékről, hanem az első lánckerékről veszi le a hajtást, így sokkal pontosabb értéket adva.
Itt készült a WRC-ben versenyző Gigi Galli autójának komplett elektronikai térképe is!
Rengeteg 4-ütemű cross hengerfej készül itt, de a legfrissebb munka egy bio-etanollal üzemelő nitrós Hayabusa Superstreet kategóriába!
A műhely felszereltsége nagyon komoly, esztergák, CNC marók, vezérműtengely köszörűk, de egy komplett új tengely elkészítése sem jelent gondot! Tehát legyen az cross, két illetve négy henger, szívó, turbós, vagy nitrós megkapod azt a hátteret, amihez itthon még szinte senki sem ért!
Ha többre és jobbra vágysz egy egyszerű Power Commander-nél, akkor keresd Szabolcsot az X-Bike-ban!
2009. május 1. – Kunmadaras
Május 1-jén Kunmadarason került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság második fordulója amire közel 10.000 néző volt kíváncsi! A már 12 éve hagyományosan legnagyobb nézettségű motoros gyorsulási versenyen most 5 ország versenyzői mellett a Suzuki Dragbike Team ismételten eredményesen szerepelt.
Sziklai Ferenc a verseny reggelén kapta meg az új versenyláncot Suzuki Hayabusájához, amit a csapat szerelői gyorsan le is cseréltek. Feri futamról-futamra javulva a második helyre kvalifikálta magát az UP 900+Top kategóriában. A döntőben kiváló rajttal folyamatosan vezetve csak 0,06(!) másodperccel maradt el az első helytől a sokkal erősebb motorral versenyző ellenfelével szemben.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában a Suzuki GSX-R 1000 Turbo motorjával népes és nagyon erős nemzetközi mezőnyben versenyzett. Az olasz-magyar szerelőcsapat segítségével már az előző nap elkezdték beállítani a 450 lóerős motort a nagyon jó tapadást biztosító pályához. Az időmérők során második helyre sikerült kvalifikálnia magát. Levente a döntőben második helyen végzett egy rendkívül izgalmas futamban, ahol fej-fej mellett haladtak az osztrák ellenfelével. Mindketten az eddigi országos sebességcsúcs feletti száguldottak át a célvonalon 279km/ó felett!
Borsay Szabolcs felkészülését ismételten az Olaszországból érkezett Carlo Molinaro szerelő segítette. Közös munkájuknak köszönhetően Szabolcs a Suzuki Hayabusa Prostock motorjával a Competition kategóriában a hétvége és saját legjobb idejével (8,26mp) az első helyre kvalifikálta magát! Az elődöntő során azonban a gumi melegítés közben két szelep leszakadt a hengerfejben így nem tudta folytatni a versenyt. Carlo segítségével már készülnek az új alkatrészek, hogy a következő Május 31.-i Kunmadarasi futamra készen legyen a motor és tovább javítsák az idő és sebességi csúcsokat.
A Suzuki Dragbike Team sok dicséretet kapott nem csak a jó eredmények, hanem a színvonalas és egységes boxmegjelenés miatt is. A csapat bizakodva tekinthet a következő versenyekre a folyamatosan javuló teljesítményeknek, valamint a jó csapatmunkának köszönhetően.
A csapat szeretné megköszönni a támogatók segítségét: Suzuki, X-Bike, Berik, Oakley, Shoei, Bearings, Paintbox, Superstreet,






