Hírek
Itt az új nyeremény játék, amire a megfejtéseket az info@x-bike.hu e-mailcímre várjuk. Élő címet használj, mert azon fogjuk értesíteni a nyertest, de ha a telefon számod is odaírod, úgy még egyszerübb és gyorsabb!
Sorsolás November 28.án.
A nyertes egy komplett fékcsőszettet nyer 30,000.-ft értékben! Fékcsőszett lehet motorhoz, quadhoz, autóhoz, kerékpárhoz stb.
A kérdések:
Hány év garanciát ad a fékcső szettjeire a Goodridge cég?
- a: 1
- b: 10
- c: Örök élet
Hol nem használják a Goodridge termékeket?
- a: Forma1
- b: Tenisz
- c: MotoGp
Hány éve hozta létre cégét Stuart Goodridge?
- a: 40
- b: 5
- c: 1
Megvan a nyertese az első közös Motorinfo – X-Bike játéknak!
Imola elmondása szerint kis túlzással azt sem tudta, hogy mit nyert.
Az X-Bike weboldalán látta meg a játékot és gyorsan elküldte a megfejtéseket. Csütörtök este pedig mellé állt a szerencse, ugyanis Őt húztuk ki a sok megfejtő közül, így szombat délelőtt már ott is volt a kis piros GSR600-al az X-Bike szervízében, ahol bele is lett szerelve a nyereménye!
Novemberben újra próbálkozni fog, mert egy Goodridge fékcsőszettnek is nagyon örülne!
Kísérjétek figyelemmel Ti is a Motorinfo és az X-Bike weboldalát, ahol ha szerencsétek van tiétek lehet a következő játék nyereménye!
Ennek a srácnak is csak megszületni volt nehéz – fanyalognak majd az irigyek, amikor felbukkan valahol Rózsahegyi Gergely és Honda CBR1000RR Fireblade-je. A Motorrevü ismét meghirdette motorszépítő játékát a Pimpet, Gergő jelentkezett és szerencséje volt. Átkozott nagy szerencséje.
Három megfeszített munkanap, vagyis több mint harminc műhelyben töltött óra után még Borsay Szabolcs mosolya sem természetes. Az X-Bike tuningcég vezetője mégis elégedetten tolta ki a napfényre a legújabb X-Bike alkotást a hosszadalmas munka végén. Ne tudjátok meg, mennyit szenvedtünk, amíg belevágtuk a fényszórót a versenyidomokba – kezdett bele az élménybeszámolóba, de addigra mi már teljesen elvesztünk a 2008-as Honda Fireblade részleteiben. Nem tehetünk róla, de őszinte irigységet éreztünk, amikor Szabb elkezdte sorolni azokat az alkatrészeket, melyekkel a szerencsés tulajdonos, Rózsahegyi Gergely gépe szériamotorból különlegességgé változott.
A cél elég egyértelmű volt. Olyan versenyhangulatú kétkerekűt akartak létrehozni, amely teljes mértékben használható a közúti forgalomban, de a rengeteg finom változtatás miatt mégis kiemelkedik a tömegből. A tulajdonos tapasztalt sportmotoros, aki korábban amatőr versenyzőként a Főnix kupában is indult, de a Fireblade-et közúton használja, sőt volt már vele Horvátországban is. A lista most is rendkívül hosszú. Az alapjáraton brummogó Hondán azonnal kiszúrjuk a hibátlan kidolgozású Laser Stealth karbon kipufogódobot, melyhez versenykatalizátor is tartozik. Ez kell a hangulat megalapozásához. Az eredeti fekete-fehér burkolatok mostantól dobozban pihennek, az újak Mike Tamás-féle fényezésén a piros is fontos szerepet kapott, de nem is volna igazán dögös utcai versenyző a bennfentesek közt csak bikafejűnek becézett Fireblade, ha fekete hasidomán nem sorakoznának a szponzorok, esetünkben a tuningalkatrész-gyártók tarka emblémái.
Ha már így alakult, legyen ez a térképünk a CBR-en tett túránkhoz. Mielőtt a motorra szerelték az új idomokat, talán a Samco piros hűtőcsövei árulkodtak leginkább a beavatkozásról. A többrétegű teflonos gumitömlők minden hőmérsékleten megtartják eredeti keresztmetszetüket, így a hűtőrendszerben a folyadék áramlási sebessége egyenletes marad. A csövek hőleadási képessége is kedvezőbb, ezért akár nyolc fokkal is csökkenhet a teljesen bemelegített sportmotor hőmérséklete. Ez így túl bonyolult? Akkor legyen elég annyi, hogy a Samco vízcsövei nem csak piros színben és nem csak az összeszerelt motoron néznek jól ki.
Ha már a csöveknél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a Goodridge fémhálós fékcsöveinek köszönhetően pontosabb lett a Pimp Fireblade fékeinek nyomáspontja, és a fehéren kígyózó vezetékek jól passzolnak a motor színéhez is. Fékezni amúgy is jó érzés lesz a Hondával, hiszen már ránézni is élmény a 6 pozícióban állítható LSL fék és kuplungkar, az állítható versenylábtartók és persze az utas is kapott egy eloxált fekete lábtartót.
Ha mégsem adja ki a gép egy kanyarban, akkor oldalanként három bukógomba igyekszik majd megőrizni Szabiék munkáját, mert a blokk oldalára szerelt védőelemek mellett jutott még az első és hátsó keréktengelyek végére is egy-egy LSL tengelyvédő. Azért reméljük, hatékonyságukat soha nem kell majd élesben tesztelnie Rózsahegyi Gergelynek, akinek csupán annyi feladat jut a motorozás mellett, hogy felfedezze a Motorrevü és az X-Bike Pimp remekművére szerelt összes Pro-Bolt eloxált csavart és higgyék el, ezekből annyi van, hogy ez sem lesz kis kihívás.
[Képek, szöveg: Motor-Revü]
Válaszolj három kérdésre és ha hó végén az X-Bike téged húz ki a mágikus bukósisakból, a 36.000 forint értékű Wilbers rugószett már repül is feléd.
A [motorinfo.hu] és az X-Bike közös Wilbers nyereményjátékában részt venni egyszerű: Küldd el az alábbi három kérdés helyes válaszát az info@x-bike.hu címre, hogy esélyed legyen megnyerni az idén 25 éves Wilbers Products GmbH és a magyar importőr, X-Bike közös ajándékát. A nyeremény egy Wilbes progresszív teleszkóp-rugószett 36.000 forint értékben az általad választott motorkerékpárhoz – a beszerelést természetesen az X-Bike állja.
1. Mikor alapította meg Benny Wilbers a futóműre szakosodott cégét?
- a: 2002-ben
- b: 1974-ben
- c: 1985-ben
2. Hány év garanciát vállal hátsó rugóstagjaira?
- a: Egyet sem
- b: Ötöt
- c: Felet, ha ki sem csomagolom
3. Hányféle termék szerepel a Wilbers kínálatában?
- a: 22
- b: 31,56
- c: 2
Jelentkezési határidő: Október 30! A helyesnek vélt válaszok betűjét küldd az info@x-bike.hu címre! Lehetőleg élő és használt email címet használj, hiszen azon fognak értesíteni, ha nyertél. A sorsolás eredményét és a következő novemberi X-Bike nyereményjáték részleteit keressétek a [motorinfo.hu]-n, a hónap végén! Mindenkinek sok szerencsét!
A Laser Duo-Tech kipufogója lett a teszt győztes a német Motorrad magazine összehasonlító tesztjében! Laser kapta a legmagasabb pontszámot a több szemszögből végzett összehasonlítás után. 12 különböző márka közül csak a Laser nem kapott negatív kritikát és a pozitívumok között szerepel a szép hangzás, a tökéletes kidolgozás, a jó teljesítmény leadás és a könnyű felszerelhetőség.
A Laser cég hazai forgalmazója ezután a hír után úgy döntött, hogy 20% kedvezményt biztosít mindazoknak, akik a Laser mellett döntenek és ezen felül még térítésmentesen fel is szerelik az X-Bike szervízben a kipufogót.
Pro-stock dragbike adatok:
- Motor: Suzuki GSX 1100, 1640 cc speciál JE dugókkal 89mm, az utolsó generációs!
- Váltó: Vance & Hines 5 sebesség,
- Főtengely: új a Motospeed-től, falicon hajtókarokkal
- Kuplung: Multistage MTC Engineering
- Hengerfej: a legnagyobb titán szelepekkel!
- Vezérműtengely: utolsó generácós Vance & Hines
- Karburátor: Lectron 50 mm,
- Elekronika: Dyna 4000, Dyna datalog recorder
- Váz: Puppet – USA
- Kitámasztó: Speciál NHRA system
- Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining egyedi fényezéssel
- Kipufogó: Vance & Hines
- Kerekek: P.M. alu kerámia csapágyakkal
- Teljesítmény: 330 LE – nyomaték 18 Knm = 13.500 rpm
A blokkban csak 10 futam van, még 50 futamig nem kell hozzá nyúlni!!!!!!!!!
A motor legjobb ideje: 7.6mp 75kg-os pilótával!
A komplett motor 4,000,000.-ft (fix ár! – nagyon olcsó!), csak a blokk 2,800,000.-ft, a motor blokk nélkül 1,600.000.-ft.
Az árban benne van, hogy két alkalommal eljön Carlo az olasz szerelőm és megmutat, elmagyaráz mindent mi, hogyan működik!
Hosszú két hét áll mögöttem. A NitrOlympx után nem volt időnk pihenni, 1 nap állt rendelkezésre leszervizelni a Hayabusa dragbike-ot a Kunmadarasi Európa bajnoki futam előtt, aminek az első napján, csütörtökön volt a Magyar Köztársaság dragbike bajnokságának soron következő fordulója.
Mint idén minden (!) versenyen, most is én voltam a leggyorsabb az időmérőn. A legjobb 8 között először az olasz Davide Ricci-t, majd a döntőben a Cseh Roman Sixta-t győztem le. Idén a pályán még egyszer sem győzött le Magyar versenyző! Ezzel minden valószínűség szerint meg is nyertem a Bajnokságot, ugyanis annyi ponttal vezetek, hogy ha az utolsó versenyre nem megyek el, akkor is én vagyok az idei Magyar Bajnok!
A magyar bajnoki forduló után következett az EB, ahol egy nagyon színvonalas mezőnyben végül sikerült bejutni a legjobb 8 közé. Ott a tavalyi európa bajnok Fredlik Fredlund ejtett ki és így az idők alapján a 6. helyen végeztem.
Az idei utolsó forduló Szeptember 5-6.-án lesz Kiskunlacházán.
Ami után elkezdődik a felkészülés a 2010-s szezonra, amit egy új, még gyorsabb motor nyergében szeretnék teljesíteni.
Köszönet azoknak, akik 2009-ben támogatták a versenyzésem: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Hyperteam
A Motogp-nek is helyt adó pályán rendezték meg az IDM Superbike hetedik fordulóját. A helyi szokások miatt ugyan a Gp-vel ellentétben vasárnap volt a verseny, de csak 11-kor kezdődtek a bemelegítő edzések és pénteken csupán két edzés és egy időmérő állt a versenyzők rendelkezésére. Ez nagyban nehezitette a Magyar Suzuki pilóta dolgát, hiszen a csapatok nagy része két héttel a verseny előtt részt vett a holland bajnokságon edzés gyanánt.
Ennek ellenére Rizi hamar megtalálta a ritmust és a jó beállításokat. Az első időmérő edzés ötödik körében megfutotta a legjobb idejét, ami akkor a második, az edzés végén pedig a hatodik helyre volt elég. Szombaton Rizi a második időmérő edzésen sok féle beállítást próbált ki, így nem maradt elég ideje gyorskört futni, ennek ellenére „csak” egy helyet csúszott vissza és hetedikként várhatta a versenyt.
1 Futam
Rizi nem kapta el jól a rajtot, de hamar magára talált és gyorsan az élmezőny után indult. Egészen az ötödik helyig jutott, mikor összeakadt Nebel-el és átvágva az utolsó sikánt. A kavicságyról visszatérve a 14. helyről újra elkezdett felkapaszkodni és a hetedik helyen intették le.
Rizi: Sajnos elrontottam a rajtot, de hamar sikerült visszakapaszkodnom. Már Nebel mögött voltam, mikor akaratlanul, de kiszorított a pályáról. Kezdhettem mindent az elejéről. A hetedik helynél sokkal többre volt esélyem, hiszen az időmérőn ezúttal is csak verseny gumikat használtam és a versenyen futott leggyorsabb köröm is legalább a harmadik helyre lett volna elég. Ennek ellenére fontos pontokat szereztem a bajnokságban, hiszen Damen elesett, Nebel és Tode pedig mögöttem végzett, így jó esélyem van az év végi dobogóra is.
13. Lauf: 1. Matej Smrz (CZE) 28:59,602 Min., 2. Martin Bauer (AUT/beide Honda) 4,975 Sek. zur., 3. Andreas Meklau (AUT/Suzuki) 5,910 Sek. zur., 4. Raymond Schouten (NED/Yamaha) 8,204 Sek. zur., 5. Jörg Teuchert (Hersbruck/Yamaha) 8,844 Sek. zur., 6. Dario Giuseppetti (Berlin/Ducati) 9,050 Sek. zur.
2 Futam
Ezúttal Rizi jól rajtolt és az első vonat tagja volt egészen a hetedik körig, amikor technikai okok miatt fel kellet adnia a versenyt.
Rizi: Nem indult jól a verseny. Már a rajtrácson volt egy váratlan első kerék cserénk. Aztán úgy tűnt, hogy minden rendben van. A hetedik körig minden rendben ment, aztán egyszerűen megszűnt az első kerék tapadása. Azt hittem, hogy defektet kaptam, mint idén már egyszer, de a boxban érve a guminyomás és minden más is jónak látszott. Újra kimentem a pályára, de nem volt tapadás így végleg feladtam a versenyt. Kár, mert igazán jó hétvégénk is lehetett volna, ráadásul így nehéz lesz visszakapaszkodni az év végi dobogóra.
14. Lauf: 1. Bauer 28:57,118 Min., 2. Meklau 0,214 Sek. zur., 3. Teuchert 0,692 Sek. zur., 4. Smrz 10,982 Sek. zur., 5. Kai-Borre Andersen (NOR/KTM) 11,509 Sek. zur., 6. Gareth Jones (AUS/Yamaha) 12,075 Sek. zur.
Rizi menését az alábbi cégek tették lehetővé: Magyar Suzuki Zrt, MaxCity, Dunlop, Euromotor Grup, Oxigén Wellenss, Bodis
Augusztus első szombatján kánikulai meleg fogadta a MAMS és MNASZ következő országos gyorsulási bajnokság résztvevőit Kiskunlacházán.
Sziklai Ferenc az Up 900+ Top kategóriában ismételten első helyre kvalifikálta magát a 2008-as Hayabusájával. Ez az eredmény várható is volt tőle, mivel idei új országos időcsúcs az ő nevéhez fűződik. A döntőben századmásodpercre azonos időt futott ellenfelével, de az egész nap mutatott hihetetlen reakcióidőit a döntőben is meg tudta ismételni, ezzel a kategória nyertese lett.
Szűrszabó Levente a Superstreet kategóriában Suzuki GSX-R 1000 Turbó motorjával a döntőben tapadási problémák miatt lemaradt a dobogó felső fokáról, de ennek ellenére az Országos bajnokság Superstreet kategóriáját továbbra is vezeti.
Borsay Szabolcs a Suzuki Hayabusa Pro-stock motorjával a Competition kategóriában -mint idén mindig- most is az első helyre kvalifikálta magát. A döntőt olasz ellenfelével Davide Riccivel vívta ahol 0,04 reakcióidővel könnyen győzött a közel 100 lóerővel erősebb motor ellen. Ünneplésre sok idő nem volt, hiszen egy ausztriai versenyre utazott tovább, ahol nem csak a Top gas kategória első helyéért járó hatalmas trófeát hozta el, hanem a nap legjobb idejét is sikerült megfutni, így azért egy vándor serleg boldog tulajdonosa lett!
Schleiz
A nagy múltú német utcai pálya adott otthont az IDM Superbike következő fordulójának. Rizinek pont az utcai jellege miatt nem tartozik a kedvencei közé a helyszín, de ezen mindig segíthet egy jó eredmény.
A pénteki edzések során sok beállítást kipróbált a magyar Suzukis, de a hátsó rugózás beállítása nem sikerült elég jóra. Sok féle rugót kipróbáltak, de egyik sem oldotta meg a gondot. Az első időmérő edzésen a 7. helyet sikerült megszerezni. A második edzésre a Dunlop új konstrukciós gumija orvosolta a futómű gondokat, így Rizi még tudott pár tizedet faragni az idejéből, de ez csak a 7. hely megőrzésére volt elég. Az edzést Tode nyerte Daemen előtt.
1 futam
A nagy melegben jól kapta el a rajtot Rizi és 3.-nak fordult az első kanyarban, de Jones mellé ment, megcsúszott és kivezette az ideális ívről a magyar versenyzőt. Rizi nem adta fel és gyorsan zárkózott fel a nyolcadik helyről. Közben Tode vezetett és próbált ellépni a többiektől. Rizi egészen az ötödik helyig jutott, de a vezető bolyhoz képest majd egy másodperc volt a hátránya. Eleinte úgy tűnt, hogy fel tud zárkózni, de aztán lassan elkezdett lemaradni. Közben Tode bukott az élről, míg Teuchert kezdett nagy hajrába és Rizit megelőzve egyészen a második helyig menetelt. A futamot Dario Giuseppeti nyerte. Rizi 5. lett.
Rizi:
Nehéz futam volt. Már reggel fájt egy kicsit a fejem, ami a sisakban csak fokozódott. Nem gondoltam, hogy verseny közben ez hátráltatni fog, de sajnos nem tudtam eléggé koncentrálni és sokat hibáztam, így nem tudtam felzárkózni az elsőkhöz. Több volt a motorban és gumikban is, de egyszerűen nem tudtam kihozni a magamból maximumot.
2 futam
Már készülődött a vihar a második futam előtt, de szerencsére csak a levegő hűlt le egy kicsit és az eső megvárta a futam végét. Rizi most is jól rajtolt, de Dario az első 2 körben feltartotta, így Tode , Teuchert Nebel és Daemen is meglépett egy kicsit. De az orvosok segítségének köszönhetően már nem fájt Rizi feje, így a vereseny leggyorsabb körét futva kezdet felzárkózni. Tode ismét bukott és Teuchertet is kivezette a pályáról. Bár vissza tudott jönni, Tode motorja rásesett a kezére és elgörbítette a kormányát. Szerencsére a versenyző keze nem sérült meg. Nebel vette át a vezetést és próbált elnyúlni, de Rizi nem hagyta magát és felzárkozott. Gyorsan átvette a vezetést és végül több mint 3 másodperces előnnyel nyert Darió és Meklau előtt.
Rizi:
Jó volt a rajt és az egész verseny is. A gumik végig bírták a versenyt és én is végig tudtam koncentrálni, amiért külön köszönet a verseny orvosnak. Tode esése picit megkönnyítette a győzelmet, de én futottam a verseny leggyorsabb körét, szóval megdolgoztam a győzelemért én is és a csapat is. Örülök, hogy végre szárazon is tudtam nyerni. Köszönöm a támogatóimnak és a csapatnak is a sok munkát és kitartást.
Rizi versenyzését az alábbi cégek támogatták:
Bódis, Suzuki Magyarország Zrt., MAxCity, Dunlop Rodeo Ride 34, X-bike