Hírek
A BMW gyár az ESA futóművel rendelkező modelljeit nagy sikerrel értékesíti az egész világon. 2005-óta ajánlják különböző modelljeiket külön opcióként választhatóan ESA futóművel. Az ESA rendszer (Elektronic Suspension Adjustment – elektromos rugóstag állítás) lehetővé teszi a motor vezetőjének, hogy akár menet közben is 3 fokozatban módosíthassa a futómű beállítását az útviszonyoknak megfelelően. Azért szükség ez az elektromos rendszer, mert így nem okoz több problémát a futómű egyszerű beállítása a pilóta súlyához akár könnyű, vagy nehéz.
2010-ben a Wilbers mérnökei megalkották az új rugóstagokat a BMW ESA rendszeréhez.
Lehetőség van a világ legjobb egyedileg készített WILBERS rugóstagjainak és a BMW ESA rendszerének az összeépítésére, így megalkotva a tökéletes végeredményt. A Wilbers rugóstagjait választhatod a gyári rugóstagoknak megfelelő hosszúságban, vagy felár nélkül kérheted akár 80mm-es ültetéssel is! A személyes adatok megadásával minden esetben egyedileg készülnek el a Wilbers rugóstagjai, az ültetéssel pedig lehetősége van az alacsonyabb pilótáknak is a talaj biztonságos elérésére. A Wilbers figyelembe veszi minden kérésed amikor elkészíti Neked a személyre szabott teleszkópokat és azt is, hogy a kormányon elhelyezett ESA állító modult ne kelljen nélkülöznöd és az az új egyedileg készített rugóstaggal még kitűnőbben működjön!
A WESA rugóstagok a következő BMW modellekhez rendelhetőek jelenleg:
- R1200R 2006-tól, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 30mm-es ültetéssel
- R1200GS 2006-tól, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 35mm-es, vagy 65mm-es ültetéssel
- R1200GS Adventure 2006-tól, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 15mm-es, vagy 50mm-es, vagy 80mm-es ültetéssel
- R1200RT 2005-2009, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 40mm-es ültetéssel
- R1200RT 2009-től, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 20mm-es, vagy 40mm-es ültetéssel
- K1600GT/GTL 2011-től, rendelhető gyári hosszúságban, vagy 30mm-es ültetéssel
Wilbers vezérlőegység az ESA rugóstagokhoz
A Wilbers csapata megoldást kínál a meghibásodott gyári BMW ESA vezérlőegységére. Némely esetben a gyári rugóstagok aljára épített vezérlőegység a korrózió, vagy külső mechanikai sérülés miatt tönkremehet. Amennyiben a gyári BMW alkatrész cseréje szükségessé válik, az egy nagyon költséges megoldás, különösképpen akkor, ha a motor már nem garanciális.
A WESA rugóstagok fejlesztése közben a Wilbers csapata észrevette, hogy a gyári vezérlőegység a vezetékek mellett könnyen beázik, ez a rendszer teljes meghibásodásához vezethet. A fejlesztőmérnökök segítségével megtalálták a legideálisabb megoldást a problémára, az elektromos motor pótlására. Figyelembe véve a gyári alkatrész gyenge pontját új vezérlő egységet építettek, melyet jobb szigeteléssel láttak el és a gyári alkatrészhez viszonyítva kedvezőbb árral kínálják a BMW modelljeihez.
Információkkal kapcsolatban érdeklődj telefonon, e-mailben, vagy gyere be személyesen a boltba.
Elkészült a Magura 2012-es promo videója, kérlek nézzétek szeretettel:
A Pro-Bolt a világon elsőszámú választás, ha csatlakozók-csavarok illetve
alumínium kiegészítőkről van szó.
A választékuk egyszerűen óriási – a több, mint 18.000 alkatrésszel – a
titánium, a rozsdamentes acél és alumínium kínálattal.
Az összes Pro-Bolt terméket a legjobb minőségű anyagokból gyártják a
kifogástalan végső minőség érdekében.
A Pro-Bolt a kittek királya!
A Pro-Bolt kínálatában van a világ legtöbbféle csavar kittje, lehet az
alumínium, rozsdamentes acél, vagy titánium.
Találsz blokk-, tanksapka-, idom-, plexi-, lánckerék-szetteket és
kiegészítőket alumíniumból, villahíd-, féktárcsa-, féknyereg-, lábtartó-,
váz-, tengelyanya-, futómű-szetteket és egyéb kiegészítőket rozsdamentes
acélból és titániumból.
A Pro-Bolt alumínium, roszdamentes és titánium csavar szetteket gyárt utcai
motorkerékpárok, gyorsasági-, krossz-, triál-, enduromotorok, robogók és
kerékpárok számára.
A Pro Bolt típusspecifikus csavarszettekkel tedd egyénivé a motorod. Ahhoz,
hogy a motorkerékpárod egyedi külsőt kapjon, használd a Pro-Bolt termékek
széles választékát!
A Pro-Bolt csavarszettekel nem csak a motorod megjelenésén dobhatsz nagyot,
hanem súlyán is spórolsz!
Ezekhez a csavarkittekhez most 30% kedvezménnyel juthatsz hozzá 2012 December
31-ig az X-Bike-nál!
A versenyszezonnak vége, de ha eredményekben nem is volt olyan gazdag, mint amit már megszokhattatok tőlem, az év utolsó versenyére mégis szolgálhattam egy nagy meglepetéssel. A világon első alkalommal csináltunk két személlyel egy Pro Stock dragbike-on gyorsulást Vangel Andi playmate-tel!
Mivel életében most első alkalommal ült motoron, nem teljes gázzal rajtoltam és a kuplungot sem dobtam el, csak ráengedtem de így is 9,9 mp alatt teljesítettük a 402 méteres versenytávot, ami úgy gondolom, nagyon jó időnek mondható. Mivel jól összebarátkoztunk, több közös ötletünk is lett a jövőt illetően.
A nagyobb sportsikerek sajnos azért nem jöttek, mert az idei évre egy teljesen új versenymotort építettünk, ami rengeteg időbe és pénzbe került. A technika akár az Európa-bajnokságon is megállná a helyét, de ennek a beállítása rengeteg időt, pénzt igényel, és mi csak a szezon végére találtuk meg azokat a beállításokat, amivel jól működik.
A tél folyamán nagyobb sűrítéssel (17:1) és pár új alkatrésszel több lóerőt fog tudni a motor, így talán az Eb-n is felvehetjük a versenyt a legjobbakkal!
Szöveg: Oncsik Zoltán, Superbike magazin
Nem csak a sportmotorok futóművét érdemes optimalizálni ugyanis a biztonság
és a kényelem egy túrán sem elhanyagolható előnyt jelent! A BMW legnagyobb
cirkálóját a K1600GT fésülték át a Wilbers fiúk, amiben az a legnagyobb
okosság, hogy eddig elektromos futóművel szerelt motorba senki nem tudott
belenyúlni. Mostantól már ez sem tabu. A kérdés vajon jobb lett a csatahajó?
Amikor eldöntöd végre, hogy a futóművedet magadhoz hangolod, akkor jársz a
legjobban, ha mindezt egy szakemberre bízod. Olyanra aki ismeri az utat az
erdőben, egyedül ugyanis nagy valószínűséggel eltévedsz. Jó tudni ez a
változtatás nem csak sportmotoron lehet fontos, de még a túragépeken is.
Amikor hétvégén kénytelen vagy a teljes menetfelszerelés mellet az asszonyt
is magaddal vinni, akinek láthatóan nagyobb a kofferja mint a motorodé (vagy
a 20 éves szeretődé) az első kanyarban ismét elgondolkozol, vajon jó ötlet
volt ez az utazás?
Ráadásul ha szereted a kicsit lendületesebb stílust, akkor már tényleg
érdemes elgondolkodni a futómű átalakításán. Normál körülmények közt a gyári
holmi is megállja a helyét, de hamar eléri a határait. A futómű guruk épp
ezért személyre szabott rugókkal és sokkal finomabb csillapítással
operálnak. Létezik más módszer is ezek a progresszív rugók, ami a terhelés
függvényében egyre jobban bekeményedik, viszont normál állásban finomabban
reagálnak, ez a legolcsóbb megoldás.
A BMW K 1600 GT esetében más a szitu! A gyári ESA elektonika megmarad, a
rugó és a csillapítás helyét viszont egy komplett Wilbers cucc váltotta le.
A kipróbált motor futóműve nem csak azért lett átalakítva, hogy jobb legyen
az eredetinél, de itt fő szempont a magasság megváltoztatás volt.
Valószínűleg egy alacsonyra sikeredett Német polgártárs lába nem ért le a
cuccról, de nem akart lemondani a K1600GT által nyújtott élvezetről, ezen
apró fogyatékossága miatt!
Amikor átvettem a motort Wilberséknél mondta is a kolléga, hogy képes leérni
a közép sztender a leültetés miatt (a Wilbers ajánlata szerint legjobb ha
le is szereli az ember!)! Ha így van, akkor egy rögtönzött bemutatóval le is
ellenőriztem mindjárt ott az ajtóban lévő szűk helyen fordulva körbe-körbe
néhányat a rettenetesen nagy géppel, úgy ahogy tanultam az eltolásos
módszert a BMW-vezetéstechnika tréningen. Mindezt persze hangos lábtartó
karistolás kíséretében képzeld el! Az ürgének, vagy nevezzük inkább
Jürgennek, arcára fagyott a mosoly. Borsay Szabi nyugtatgatta a
fiatalembert, ne aggódjon ez a foglalkozása a srácnak, nem fogja földhöz
verni a vasat! Letörölte az izzadság cseppeket a homlokáról és bizonytalan,
vagy inkább kényszeredett mosollyal az arcán, utamra engedett! Még jó, hogy
a lendületesebb manővereket nem látta, mert így sem volt biztos benne vajon
egy darabban hozom vissza a nem kis értéket képviselő motort?
A nagy súly és a még nagyobb erő, igen csak próbára teszi egy motor
futóművét, a K1600GT esetében pedig mindkettőből akad nem kevés.
Amikor teszteltem a gyári vasat némi hullámzást lehetett tapasztalni,
miközben sportosan terelgettem a Szigetszentmiklósi Tesco perkolójából
kialakított versenypályán a helyi biztonsági őrök legnagyobb örömére.
Jól fordult, de határozottan pumpált kigyorsításon, valószínűleg a
csillapítás nem bírt megbirkózni a motor súlyának tehetetlenségével!
Az ESA rendszer azonban segített a dolgon, de egy idő után viszont már ez
sem jelentett megoldást, ugyanis egyre jobban belelendűltem a dologba.
Ugyanez a helyzet a befelé kanyarodáskor is, pedig ez a futómű rendszer nem
tud összeülni. Ennek ellenére hintázni tud féktávon. Persze nem erre lett
kitalálva, de ha már úgy megy, mint egy versenymotor és úgy is lassít, akkor
nem baj ám, ha tud úgy is fordulni is! Nem igaz?
A Wiberses gép alacsonyabbra tette a szabad magasságot, ezért a monumentális
motor ennek a változásnak köszönhetően sokkal barátságosabb érzést keltett
bennem. Ez különösen a nagyon lassú városi poroszkálás közben volt szembe
ötlő. Kevésbé volt “billegális”
az autók közti manőverezés közben, az már csak a hab a tortán, hogy ha le
kellet tenni a lábam, akkor az le is ért, végre már nekem is! Ez egy plusz
kellemes feelinget adott, különösen ismerve a motor súlyát.
Ezzel a vassal, így bevállalnám a BMW vezetéstechnikai tréninget, mert tuti,
hogy a legszűkebb feladat sem lenne vele megoldhatatlan. Ebben tényleg
sokkal jobb lett, mint a gyári.
Alap beállításon vagyis normál fokozatban is feszesebb a cucc ezért nem
érdemes egyedül poroszkálva sport fokozatba tenni, még kanyargós úton sem!
Esetleg talán akkor tenném át, ha véletlenül versenyeznem kellene vele, mert
mondjuk megkergetne egy kék lámpás boxermotoros.
Egy kövér gáz az autópályán és sosem találkozunk, de ha ez egy szerpentinen
jönne össze, akkor ám legyen, kapcsolnék egyet.
Viszont, ugyanezt a nyugodt stabilitást szeretnénk élvezni a teljes
menetfelszereléssel együtt is, akkor érdemes a teljes terhelésre kitalált
fokozatba áttenni a WESA rendszert nem elírás, ugyanis ennek a futóműnek ezt
a nevet adták (WILBERS ESA)!
Mivel, hogy neve van a gyereknek ez előre vetíti a jövőt! Az olyan modellek
melyek gyárilag nem elektronikus futóművel készülnek, a Wilbers elkészíti
hozzá ezt a rendszert. A Wilbers és a BMW közti titkos paktum valószínűleg
azért jött létre, mert a BMW-s versenycsapat és a Wilbers szorosan együtt
működik! Így a BMW profitál hihetetlenül jó eredményeket produkáló
csapatból, például pont akkor érkeztünk meg amikor kipakolt az IDM-es BMW
különítmény, vagy öt darab BMW S 1000RR-t, amivel elhozták az első és a
második helyet, de még a velük motorozó lány sem ment rosszul, pontot
szerezve az IDM-ben! Na ez a nemsemmi mondanánk itthon erre (Mondjuk a lány
inkább egy fiúra hasonlít)! Viszont a németek ilyen eredmények láttán
valószínűleg keveset fognak hezitálni, milyen sport motort vásároljanak
maguknak. A Wilberszék pedig egy a BMW-hez hasonló rendszert tudnak
bepakolni akár egy sportmotorba is, ugyanis a Ducati Panigale bizonyítja, ez
lesz a jövő! Szóval jól jár mindenki ezen az együttműködésen!
A BMW K1600GT tervezésekor mindezek mellett a négysebességű stabilitás
elérése lényeges szempont, mivel mégis csak egy túramotorról lenne szó nem
egy kanyarvadászról. A Leültetés ezen a területen is hasznosnak bizonyult
(bár utálom ezt leírni, mert mindenki csak ezt tudja mondani), olyan, mint ha
sínen menne! Mi legalább le is fényképeztük miközben sínen megy! A
stabilitás egyértelműen jobb, nem véletlenül építik a sportkocsikat is
alacsonyra.
Egy ilyen komplett rendszer nem egy olcsó mulatság, de úgy gondolom a BMW
K1600GT sem az, így aki ilyen motort szeretne, nem fogja sajnálni a pénzt
arra, hogy a motorja még használhatóbb legyen! Persze inkább így mondom,
hogy mindenki értse! Ha van annyi lóvéd hogy kiszard a BMW árát, ne legyél
tróger és vedd meg hozzá az elérhető legjobb futóművet! Ha pedig nem nőttél
meg rendesen nem kérdés mi a megoldás, nem egy gólyaláb.
További modellekkel, információkkal kapcsolatban érdeklődj e-mailben, vagy telefonon az X-Bike-nál.
A plexik úgynevezett buborékos verseny formában készültek és iridium bevonatot kaptak, ezzel dobva fel motorunk és egyben javítva a szélvédelmet.
A normál 19.900.-Ft-os kisker ár helyett a készlet erejéig 9.900.-Ft-ért juthatsz hozzá!
Raktáron lévő plexik:
Kawasaki ZX6R 2005-2006, ZX6R 2007-2008
Suzuki GSX-R1000 2007-2008
Yamaha R6 2006-2007, R1 2004-2006, R1 2007-2008
Érdeklődj email-ben, vagy telefonon az X-Bike-nál.
30% kedvezményt biztosít licenccel rendelkező versenyzőknek a versenymotorjuk
még jobbá tételéhez szükséges alkatrészek árából az X-Bike!
Legyen az gyorsasági, krossz, enduro, quad vagy gyorsulási motor.
Goodridge fékcsőszettek, olaj-, üzemanyag-, víz-csövek
LSL verseny lábtartó szettek, kormányok, emelőszemek, tengelyvédők, kormánylengéscsillapítók
Wilbers lineális rugók, szelepelés, Eibach off-road rugók (+, -), kormánylengéscsillapítók
és komplett személyre szabott hátsó rugóstagok (ezeknél 15% a kedvezmény!)
Magura kormányok, befogók, Hymec hidraulikus kuplungok, fék-kuplung pumpák
Laser kipufogó dobok-rendszerek.
Pro-Bolt alu és titán csavarok és szettek, gyorscsatlakozók.
A részletekért, árajánlatért kérjük hívd a boltot, vagy írj üzenetet!
Az új 2011-s Kawasaki ZX10R modellhez több új kipufógóval is elkészült a holland LASER cég.
-Laser Works teljes verseny rendszer
-Laser Delta slip-on dob
-Laser sport összekötő, katalizátor kiiktató.
Az új Laser Delta slip-on dob a dual sound hangzással már rendelhető az új Kawasaki ZX 10R modellhez.
A maximális teljesítmény növekedés ezzel a homológ kipufogóval 3,5Le – 12,200-as fordulaton.
Ha kivesszük a db-killert akkor ez 4,2Le-vel lesz több a szériánál!
A Delta dob rendelhető teljes karbon vagy titánium karbon véggel.
Laser szintén ajánlja a katalizátor kiiktatót, amivel plussz 9,5Le nyerhető 8800-as fordulaton!
Delta Karbon slip-on 74.4005.K: 139.000.-ft
Delta Titánium karbon véggel 74.4005.U: 139.000.-ft
Katalizátor kiiktató: 35.000.-ft
Végül, de nem utolsó sorban a Laser teljes verseny rendszer a ZX10R-hez.
A maximális teljesítmény növekedés a teljes rendszerrel és a HotCam2 dobbal 16Le már 7300-as fordulaton!
Laser Works teljes titánium rendszer HotCam2 titán dobbal (92.40.20.T): 545.000.-ft
Laser Works teljes rendszer HotCam2 titánium dobbal (92.4020.I) 280.000.-ft
Az összes Laser termékből 20% kedvezményt biztosítunk a kedves vásárlónk részére és az ezzel a típussal versenyzőknek a rendszerekre 35% kedvezmény!
LSL Lifter – az emelő szem
Az elmúlt hónapban mutatta be az LSL új termékét az “LSL Lifter”-t. Ez a termék a lengővillára csavarva emelőszemkénk segít a hátsó emelő biztonságos használatához.
Az LSL “Lifter” kemény fekete műanyagból készül egy eloxált alu betéttel. A kialakításának köszönhetően segít, hogy könnyen a helyére kerüljön és a lengővillát ne karcolja meg az emelő.
A termék jelen pillanatban rendelhető arany, ezüst, antracit betéttel, de a közeli jövőben lesz piros és zöldre eloxált is! A rögzítés egyszerű a gyári rögzítési ponthoz a következő menet variációkban: M6, M8, M10 és M10 x 1.25.
További információkért és rendelésért lépjen kapcsolatba az LSL termékek hazai forgalmazójával az X-Bike-al!
Simán a kézbe – speciális érintés LSL kormányvéggel.
Egy évvel ezelőtt az LSL egy kombinált alumínium-gumi markolatot dobott a piacra. Most a markolathoz teljes mértékben passzoló kormánysúlyt szeretnénk bemutatni.
A markolatok és a súlyok gyönyörűen megmunkált felülete az eloxálás után ezüst, fekete és arany színekben kaphatóak. Az opciók 18mm az acél kormányokhoz és 14mm az alumínium kormányokhoz.
A súlya 85g és 35mm átmérőhöz 28mm hossz társul. A végén egy műanyag zárókupakkal, ami elrejti a rögzítő csavart.
Az ára 8900.-ft magában, de ha markolattal együtt rendeljük akkor csak 6500.-ft!
További információkért és rendelésért lépjen kapcsolatba az LSL termékek hazai forgalmazójával az X-Bike-al!