Honda CBF1000 Wilbers hátsó rugóstag vélemény
Egy kedves vásárlónk küldte ezt a leírást miután beépítettük a Honda CBF1000 motorjába a Wilbers személyre szabott hátsó rugóstagját:
Hogy döntöttem (megint) a Wilbers hátsó rugóstag mellett?
Új motort venni nagy befektetés. Az ember jól teszi, ha megfelelően tájékozódni kívánva gondosan körüljárja amit kell, elolvassa a célcsoport tesztjeit minden hozzáférhető helyen.
Ha eleget olvas, majdnem objektív képe alakulhat ki. Már csak a választás van hátra, ami némi pénztől való megválást jelent.
Az első utak ismerkedése után örömmel nyugtázom, egyetértek a tesztelőkkel. Elégülten megállapítom, megint okos voltam.
Így jártam el a Honda CBF1000 vásárlásánál is, nem csalódtam. Fenomenális motor, szinte automata. Váltani csak az élvezet miatt kell. Mindenütt húz, öröm a motorozás szólóban, kettesben. Gondolatra dől jobbra balra, jobb mint bármely, amit eddig hajtottam és két kereke volt. A kicsit alulcsillapított hátsó rész észlelhető ugyan, de hát tudtam róla, írták a tesztek. Együtt lehet vele élni. Zavarni csak a megszokás, “belakás” után kezd és főleg két személlyel. Jobb ugyan mint az előző CBF1000-es motorom és sokkal jobb, mint az azt megelőző motorjaim, de hátul nem igazán acélos a magyar utak hullámain, különösen tempós kanyarokban zavaró a lengéshajlam.
Azt hittem elkerülhetem a külön kiadást egy új hátsó rugóstagra ezzel a Hondával, de nem megy. Jóllehet előző motorom is Wilbers rugóstaggal vált csak jól motorozhatóvá, de hát a Honda biztosan jobb lesz. Jobb is mint elődjei, de nem az igazi. Szívesen állítanék a csillapításon hátul, de csak a rugóelőfeszítés állítható a közismert nehézkes módon, szerszámmal. Állítom is, de nem elég. Keményebb lesz, de leng továbbra is. Sajnos Hondáék is a rugóstagokon spórolnak mint a többi gyártó.
Nem igazán szívesen hozom meg a döntést, a CBF is megkapja a Wilbers-et. X-bike-ék beszerelik a gyártóműben súlyomra alapbeállított egységet, jöhet a próba. Megvan a különbség, amire vágytam.
Néhány kanyar után szorítok a csillapításon és egy kicsit feszítek a rugóstagon is az egyszerűen kezelhető hidraulikus rendszer segítségével.
Még kényelmes, de fenomenálisan stabil. Nem hozzák ki a nyugalomból útjaink hullámai, zökkenői. Az átállás két személyre egyszerű, néhány klikk valamerre mindkét állítószervvel, persze próba és kiértékelés után.
A motor érezhetően jobb lett, megérte a befektetés.
További információért kérjük lépj kapcsolatba az X-Bike-kal!