Két teszt és két széria a Wilbers-Witec-BMW csapatnak Ágónak!
A Wilbers-Witec-BMW csapat egy valenciai és egy lausitzringi teszttel készült fel az IDM szezonra, de magyar motorosuknak, Rosivall Ágostonnak a német bajnokin felül az Endurance világbajnokságon is helyt kell állnia az idén.
Az IDM superbike bajnokságban a BMW és a Wilbers által támogatott német csapat csupán két tesztet abszolvált a szezon első versenye előtt: egyszer valenciában, nemrég pedig a Lausitzringen kaptak lehetőséget a pilóták – a 26 éves német reménység Phillip Hafeneger, a lengyel bajnok Ireneusz Sikora és Rosivall Ágoston kis hazánk tapasztalt Endurance vb menője és Ducati kupa bajnoka – hogy megismerkedjenek az új S1000RR-rel, a Pirelli gumikkal és úgy egyáltalán az egész felszereléssel, kipörgésgátlóstul, Wilbers futóművestül.
Kétszer két nap nem sok, Ágostonnak és csapattársainak mégis összesen ennyi idő jutott a BMW-n a szezon előtt. Az első próbák alkalmával Ágó a Pirelliket tanulta: “A visszajelzései teljesen mások, mint az általam eddig használt Dunlopoknak… meg kell szoknom őket, illetve a futómű alapbeállítását is be kellett lőniük.” . – mesélte nekünk Ágó. Az első spanyol tesztnapot relatív elégedettséggel zárta a magyar, de a másodikban esett két könnyűt. Egyik alkalommal sem esett baja a 26 éves magyar tehetségnek, sőt, talán csak még eltökéltebb lett tőlük.
“A valenciai tesztet a csapaton belül utolsó idővel zártam, de ha nincs az az utolsó esés, tudom, hogy a második napra tartogatott vadonatúj szett gumival megcsíphettem volna őket. Most motoroztam először a superbike Pirelli slickekkel, ennek ellenére tudtam a Wilbers futómű beállításainak finomítására is koncentrálni, de mielőtt még egy időre válthattam volna az egész napos munka eredményeit, egy ártalmatlan, teszteléssel együtt járó technikai malőrből adódó lowside áldozata lettem. Szerencsére nem sérültem meg, és elmondhatom, hogy a két esés ellenére jó úton járok, nagy önbizalommal várom a tesztet a Lausitzringen április elején!
Ami jött is, egy kellemetlen meglepetéssel: még a Lausitz-ot sokszor megjárt Hafeneger is meglepődött a pálya állapotán: “Ezekre a hatalmas göröngyökre nem emlékeztem tavalyról.” – kommentálta a rumplikat a német. Ágostonnak is meggyűlt a baja a pályával, nem találták azt a beállítást a Wilbers-eken, ami elviselhetővé tudta volna tenni a Lausitzring szinte már szántáshoz is hasonlítható féktávjait, íveit. “A motor hátuljával minden oké, de az eleje még nem tökéletes, főleg itt, erre a pályára különösen nehéz jól beállítani az első futóművet.”
Csapaton belül Ágó ezúttal középre került: “Hafenegertől kaptam majdnem kettőt [másodpercet], de a Sikorának adtam 2,2-őt.” – összegezte nekünk Ágoston a számára utolsó szezon előtti tesztet. Hafeneger és a lengyel elméletileg kap még egy tesztlehetőséget a csapattól Oscherlebenben az április 25-én rendezett lausitzi első IDM futam előtt, de Ágónak egyéb elfoglaltságai lesznek most hétvégén…
Le Mans-ban elrajtol ugyanis a 2010-es Endurance Világbajnokság most hétvégén, ahol Rosivallt egy felkészített BMW S1000RR superbike várja, nem ugyanaz, amivel az IDM-en indul. Kis segítség a két csapat párhuzamos “leküzdésében” Ágónak Thomas Eckhard személye, aki az IDM és az Endurance csapatban is szerepet vállalt, mint technikai direktor.
További információért kérjük lépj kapcsolatba az X-Bike-kal!