Ülésmagasság csökkentő kittek
Ülésmagasság csökkentő kittek
Motorkerékpár ülésmagasságának csökkentése, azaz a közlekedési lámpa szindróma
Az “új generációs” motorosok magassága az elmúlt évek során biztos, hogy nem csökkent. Talán kicsit idősebbek és komótosabbak lettek, de a problémát inkább az jelenti, hogy nagyon sok új motornak megnőtt az ülésmagssága. Talán Önök is tapasztalták már ezt, amikor egy új motorra próbáltak felszállni és nekünk elhihetik a felszállás nehézsége nem a ruganyosság hiányából ered. Az elmúlt 25 évben a motoron elfoglalt pozíció igaz, csak nagyon kis lépésekben, de folyamatosan változott.
Míg 1985-ben a motorkerékpárok átlagos ülésmagassága 750-800mm volt, addíg ma ez az érték 800-850mm körül alakul. Ez elsősorban annak az eredménye, hogy a modernebb motoroknál a kipufogót az ülés alatt vezetik el. Emellett még az is szerepet játszott az ülésmagasság növekedésében, hogy a morotkerékpárokat a sportosabb vezetéshez szükséges minél nagyobb dőlésszőg eléréséhez tervezik, ami nem biztos, hogy minden motoros elsődleges szempontja. A motorok kedvezőbb aerodinamikájának elérése érdekében is növelték az ülésmagasságot.
Ezek mind-mind érthető indokok, azonban semmi jelentőségük nincs, ha egész egyszerűen a motoros lába nem, vagy csak igen nehezen éri el a talajt. Ez volt az ami a Wilbers-et arra ösztönözte, hogy olyan átalakító kitteket kínáljon, aminek segítségével az ülésmagasság akár 100mm-el is csökkenthető. Ezeknek az ülés magasság csökkentő kitteknek köszönhetően már számos motoros képes volt álmai megvalósítására és olyan magas széria motort tud megülni, amiről régebben csak álmodhatott.
A Wilbers cég átalakító kittjeivel, ahol a rúgóstagok és teleszkópok beállításával akár 100mm-el csökkenhet az ülésmagasság elérhetjük, hogy a motorunkat minden szituációban teljes kontroll alatt tartsuk. A kittek rendelkeznek a német ABE minősítéssel, ami manapság itthon is elengedhetetlen, és minden olyan információval ami szükséges a motor tökéletes beállításához.
Az alábbi példák a Wilbers üléspozíció tuning eredményeit mutatják be:
- Ülésmagasság csökkentés a BMW R 1200 GS-nél
- 80mm ülésmagasság csökkentés a KTM 690 Enduro-nál
- 85mm-es ülésmagasság csökkentés a Yamaha XT 660 Tenere-nél
- 50mm-es ülésmagasság csökkentés a Honda Transalp-nál
- 50mm-es ülésmagasság csökkentés a BMW G 650 X Country-nál
- 125mm-es ülésmagasság csökkentés a BMW G 650 X Moto-nál
- 50mm-es ülésmagasság csökkentés a Kawasaki Versys 650-nél
- 50mm-es ülésmagasság csökkentés a Triumph Tiger 1050-nél
Ülésmagasság növelés
Amennyiben ön túl magas és az ülésmagasság túl alacsony, vagy a motor túl hamar felfekszik és így nem képes jobban bedönteni a motort? Az ülésmagasság csökkentés mellet természetesen az ülés magasság növelésére is kínálunk megoldásokat. Amennyiben a motor hátsó rugóstagja jó állapotban van, akkor képesek vagyunk az ülésnövelő kittel az ülésmagasságot nagyon sok sport és túramotor esetében akár 15-30mm-el megnövelni.
További információért kérjük lépj kapcsolatba az X-Bike-kal!