EBC féktárcsák, fékek, fékbetétek és fék alkatrészek
EBC fékbetétek, féktárcsák, kuplunglamellák, kuplungrugók:
Az EBC Brakes vállalatot Andy Freeman alapította 1978-ban Angliában. Eleinte teherautó fékalkatrészeket forgalmazott, de meglátta ebben az iparágban rejlő lehetőségeket és hamarosan saját gyártású és fejlesztésű termékek forgalmazását kezdte meg a szigetországban.
Nem kisebb célkitűzéssel indult el az EBC, minthogy termékpalettája a legnagyobb legyen, valamint a legjobb minőséget nyújtsa az egész világon.
Napjainkban Angliában és Amerikában korszerű gyártóüzemekben folyik a termelés.
Szinte a teljes gyártás kizárólag a saját üzemeiben, saját nyersanyagból valósul meg az EBC minőség megőrzése érdekében.
EBC közúti, sport és verseny fékbetétek:
FA Blackstuff carbon / kevlar fékbetétek:
Közúti használatra fejlesztett keverék, melyet kevlár, aramid és más hi-tech szálak alkalmazásával kisérleteztek ki. Az EBC Brakes organikus fékbetétei mindenfajta motorkerékpárhoz használhatóak, melyek gyárilag nem szinter betéttel szereltek.
FA HH Goldstuff szinter fékbetét:
Elsősorban közútra és sportos használatra készül, a legmagasabb szintű igénybevételre nehéz és gyors motorokhoz egyaránt ajánlott. Megnövelt élettartammal, valamint tökéletes fékerővel rendelkeznek mindenféle körülmények között, akár hidegen, akár melegen.
Kíméli a féktárcsát, mivel nem vasrészecskékkel, hanem speciális minőségi anyagok felhasználásával készül. Ezáltal megakadályozza az erős kopást és a féktárcsára tapadást.
A legideálisabb választás a mindennapi motorozáshoz.
EPFA HH Extreme Pro verseny fékbetétek:
Modern szinterfém technológiával készülnek, a szinterfémmel molibdént és wolfram adalékot kevernek a hosszabb élettartam, jobb teljesítmény és az optimális surlódás érdekében.
Üzemi hőmérséklete magasabb az átlagosnál, ezért melegítést igényel, pálya felhasználásra versenyzőknek, versenycsapatoknak ajánljuk.
EBC terep sport és verseny fékbetétek:
FA TT Redstuff grafit fékbetétek:
Enduro, cross, quad és atv modellekhez. A magas carbon tartalom miatt nem melegszenek túl, klasszikus fékérzetet nyújtanak, ezért jó választásnak mondhatóak utcai enduro modellekhez, általános felhasználásra.
FA R Goldstuff szinter fékbetétek:
Különleges rézötvözet felhasználásával készül, a legmagasabb igénybevételnél is a legjobb fékerőt biztosítja. Az anyaga nagy sűrűségű, megemelt fékteljesítménnyel rendelkezik, azonban a féktárcsát a legminimálisabban koptatja.
Minden off-road körülmények között gondoskodnak a megfelelő fékerőről, lehet hőség vagy fagy, homok, sár, víz.
MX S Goldstuff szinter verseny fékbetét:
Verseny fékbetét szinterfémből. A versenyigényeknek megfelelően a legszélsőségesebb helyzetekben garantálja a maximális fékteljesítményt.
A gyártó ezen fékbetétek nagyrészét egy ingyenes csúszó-vezető csappal kiegészítve szállítja.
Üzemi hőmérséklete magasabb az átlagosnál, versenyzésre ajánljuk.
Robogó sport és verseny fékbetétek:
SFA Blackstaff kevlár robogó fékbetét:
Robogókhoz fejlesztett és optimalizált organikus fékbetét. A legtöbb típushoz rendelhető minden igényt kielégítő általános használatú fékbetét, amely féktárcsa kímélő és pénztárca barát kivitel.
SFA HH Goldstaff szinter robogó fékbetét:
A sportosan közlekedő robogósok igényeinek megfelelően készített fékbetét szinterfém anyagból. Dinamikus használatra alkalmas fékbetét, nagytestű, nagyteljesítményű robogókhoz ajánljuk.
EBC Premium dobfékbetét:
A dobfékbetétek alumínium alapja magas nyomású fém fröccsöntéses eljárássl készül, erre az alapra speciális eljárással prémium minőségű dörzsbetétet ragasztanak.
Közúti használatra sima egyszerű dörzsbetéttel készül, azonban terepen használható modellekhez rendelhető „Water-Grooved” kivitelben is, amely kereszt irányú bemarásokkal rendelkezik a dobba bejutó szennyeződések és víz kivezetésére.
Javaslatok a fékbetét cseréjéhez:
Minden esetben a motorhoz és fékrendszeréhez alkalmas fékbetétet válassz a balesetek és sérülések elkerülése miatt.
Amennyiben nem vagy biztos a számodra megfelelő fékbetét kiválasztásában, kérlek fordulj hozzánk bizalommal.
EBC féktárcsák:
Pro-Lite és Pro-Lite Contour Plus sport féktárcsák:
Úszó féktárcsás kivitel, mely egységet alkot a kiváló minőségű szegecsekkel rögzített belső tányérral.
A külső tárcsagyűrű speciálisan edzett Billet acélból készül, amely a megfelelő fékbetéttel akár 10%-al nagyobb fékerőt biztosít, mint más rozsdamentes féktárcsák.
A könnyű belső tányér arany, vagy ezüst színre eloxált kovácsolt alumíniumból készül.
A Pro-Lite Contour Plus féktárcsa műszakilag megegyezik a Pro-Lite tárcsával, azonban kisebb súlyú, illetve modern hullámos Contour formával rendelkezik.
X és XC széria sport és verseny féktárcsák:
A legújabb féktárcsa család. Speciális nemesacél ötvözetből készül, több mint 10%-al magasabb surlódási tulajdonsággal rendelkezik, mint a hagyományos hőkezelt nemesacél féktárcsák. Köszönhetően a szuperkönnyű belső tányérnak és a hatszegecses rendszernek az X széria 5%-al, az XC széria további 5%-al könyebb a hagyományos féktárcsákhoz képest.
A súlycsökkentésben nagy szerepe van annak, hogy az EBC a hagyományos kör keresztmetszetű szegecsek helyett a saját fejlesztésű „SD” rendszert alkalmazta, amelyben szögletes szegecseket használnak. Az „SD” rendszernek köszönhetően a külső tárcsa a belső tányérral magtartja együttes alakját és még erős igénybevételkor sem tapasztalható kotyogás a forgás irányában. Az EBC új rendszere tökéletesen megoldja azokat a problémákat, melyek deformálódát, károsodást, elhúzódást okoznának.
A XC féktárcsa műszakilag megegyezik a X tárcsával, azonban kisebb súlyú, illetve modern hullámos Contour formával rendelkezik.
FSD, RSD, MD-CC Custom féktárcsák:
A robosztus kidolgozású, különleges formavilágú FSD és RSD féktárcsák amerikai custom és cruiser gépekhez készülnek. Ezeknél a féktárcsáknál minden alkatrész polírozott rozsdamentes acélból készül.
Az MD-CC custom és streetfighter féktárcsák japán és európai modellekhez készülnek, azonban ennél a modellnél a polírozott belső tányér edzett alumíniumból készül.
Az összes custom és streetfighter féktárcsa az EBC által fejlesztett „SD” rendszer technológiával készül, így rendelkeznek azokkal az előnyös tulajdonságokkal, amit az önbeálló úszó féktárcsák nyújtanak. Az „SD” rendszerben szögletes szegecseket alkalmaznak, melynek köszönhetően a külső tárcsa a belső tányérral magtartja együttes alakját és még erős igénybevételkor sem tapasztalható kotyogás a forgás irányában.
HPSR és HPSR Contour féktárcsák:
A legmegfelelőbb cseremegoldás a gyárilag merev kiképzésú féktárcsával ellátott motorok esetében. A HPSR féktárcsa kínálat a hátsó féktárcsák esetében a legnagyobb. Ez a típus egy speciális tárcsaacélból készül, kizárva ezzel a féktárcsa korai elhasználódását.
A hátsó tárcsák esztétikáját és használati értékét is növeli egy ezüst, vagy arany színezetű cink réteg bevonat. A féktárcsa így védve van a korróziótól ott is, ahol a fékbetét nem érintkezik a tárcsával. Többféle motorkerékpár modellnél választható a féktárcsa Contour formában is hullámos szélű kialakításban.
MD és MD Contour Off-Road első és hátsó féktárcsák:
Enduró, cross, quad és ATV modellekhez gyártott első és hátsó féktárcsák, melyek méretben megegyeznek a gyári tárcsákkal. Hőkezelt erős karbonacélból készülnek, hosszú élettartamot biztosítva a féktárcsának és a fékbetétnek is. A féktárcsa hagyományos formában minden off-road modellhez kapható, Contour formában viszont csak a kétkerekűekhez rendelhető. A Contour féktárcsákat lézerrel munkálják hullámos formájúra, így jobb az öntisztulásuk, könnyebbek és hűtésük is jobb, mint a gyári széria tárcsáknak, ezért kiválóan alkalmasak sport és verseny célokra.
OS és OS Contour Off-Road megnövelt átmérőjű féktárcsák:
Úszó kostrukciójú féktárcsák hőkezelt Billet acél tárcsával, ami Contour (hullámos) kivitelben is kapható. A 280mm-es mérete optimális fékerő növekedést idéz elő. Minden MX-OS féktárcsát optikailag rendkívül szép féknyereg adapterrel szállít a gyártó, melyre a gyári féknyereg rögzíthető. A szett szinte minden cross és enduró modellhez kapható.
A kisebb motorcross gépekhez is rendelhető az MX-OS féktárcsa szett adapterrel 250mm-es kivitelben. Ez a készlet 80-85ccm-es cross motorokhoz készül, minden esetben Contour (hullámos) szélű kivitelben.
SM és SMC Supermoto féktárcsák:
Első féktárcsa átalakító szett 320mm-es féktárcsával és a féknyereg rögzítéséhez szükséges átalakító adapterrel. A féktárcsa 4mm vastag erős Billet acélból készül, 9db stabil szegeccsel illeszkedik a belső kovácsolt alumínium tárcsához.
A megfelelő minőségű fékbetéttel a maximálisan elérhető fékerőt biztosítja. A legtöbb modern enduró és cross motorra rendelhető.
Fontos információ: ennél az átalakításnál a legtöbb esetben a fékcső megváltoztatása is szükséges, melyet a Goodridge fékcsőkínálatunkból egyedi méretezésben is megoldunk.
A féktárcsa hagyományos, vagy Contour (hullámos) kivitelben is kapható.
SMD Scooter Economy robogó féktárcsák:
A megszokott anyag és megmunkálási minőséget magában hordozó olcsóbb féktárcsa széria azoknak a robogó tulajdonosoknak, akiknek nincs szükségük a sportos és egyben drágább féktárcsa szériára.
MD és MDC Contour Scooter robogó sport féktárcsák:
Speciális acélötvözetből precíz megmunkálással készülnek, a gyári méretek megtartása mellett eredeti formával rendelkező, vagy egyes modellek esetében Contour (hullámos) kivitelben is kaphatóak. Napjainkban egyre nagyobb teret nyernek a nagyméretű, erős és nagy tömegű robogók, melyekhez indokolt a jó teljesítményű fékrendszer. Az MD féktárcsák a hozzájuk megfelelően választott fékbetéttel minden robogósnak biztonságot nyújtanak.
Javaslatok a féktárcsák cseréjéhez:
-Az új féktárcsa felszerelésénél különös figyelemmel kell elvégezni a kerékagy féktárcsával érintkező felületének tisztítását. A felrögzítés után ajánlott mérőórával ellenőrizni a tárcsa egyenes futását.
-Új féktárcsához minden esetben új fékbetétet szükséges használni, mivel a használt fékbetét maradandó károsodást okoz az új féktárcsa felületében!
Amennyiben nem vagy biztos a féktárcsa kiválasztásában, kérlek fordulj hozzánk bizalommal.
EBC kuplungrugók, kuplunglamella készletek:
CSK erősített kuplungrugó készletek:
Az EBC kuplungrugók 10%-al erősebbek, mint a gyári rugók. Amiatt beépítésük után valamivel több erő szükséges a kuplungkar behúzásához, azonban egy sokkal erősebb, megcsúszás mentes kuplungot nyerünk vele.
Sok olyan modell van melynek gyári „betegsége” az alulméretezett kuplung, de egy kis teljesítmény növelés is indokolja az erősített rugószett használatát.
Új lamellák beépítése esetén, vagy egy bizonyos idő eltelte után is ajánlatos a rugókat lecserélni, mert a régi rugók az előfeszítés és a ciklikus hőterhelés következtében elfáradnak és elveszítik eredeti feszességüket, ami előbb-utóbb a kuplung megcsúszásához vezet.
CK Kork prémium parafa bázisú kuplung lamella szettek:
A CK kuplungtárcsák tárcsája erős edzett alumínium, dörzsfelülete parafa, műgyanta és alumínium részecskék felhasználásával készül. A megcsúszás, beégés, hullámosodás megelőzésének érdekében ezeket az anyagokat egy speciális eljárással tömörítik. A készletek tartalmazzák az összes kopólamellát amely a cseréhez szükséges, megvásárolható utcai és terep motorkerékpárhoz.
SRC Street Racer Clutch kevlár sport és verseny kuplunglamella szettek:
A tárcsa erős edzett alumíniumból készül, a dörzsfelület kevlárt és egyéb más adalékanyagokat tartalmaz. Ennek köszönhetően jóval nagyobb a hőtűrő képessége.
Beépítése ajánlott nagyteljesítményű motorokhoz, sportosan, versenyszerűen motorozók számára.
A készlet ennél a típusnál tartalmazza a 10%-al erősebb spirálrugószettet is. Azoknál a típusoknál, melyeknél tányér rugókat alkalmaznak, ott vagy a gyári rugókat szükséges visszaépíteni, vagy az EBC erősített membránrugóját kell megrendelni, beépíteni.
SRK Street Racer kevlár komplett sport és verseny kuplunglamella szettek:
A tárcsa erős edzett alumíniumból készül, a dörzsfelület kevlárt és egyéb más adalékanyagokat tartalmaz. Ennek köszönhetően jóval nagyobb a hőtűrő képessége.
Beépítése ajánlott nagyteljesítményű motorokhoz, sportosan, versenyszerűen motorozók számára.
A készlet ebben az esetben a kopólamellákon kívül tartalmazza az acéllamellákat, a 10%-al erősebb spirálrugókat, vagy modelltől függően a membránrugókat.
DRC Dirt Racer komplett parafa bázisú sport és verseny kuplunglamella szettek:
Off-Road járművekhez készített szett ugyanúgy alumínium szemcsés parafa alapanyagból készül, mint a CK szettek. Azonban ez a készlet tartalmazza az acéllamellákat és a 10%-al erősebb kuplungrugókat is. Az elhasználódás, vagy a teljesítmény növelése miatt érdemes erősebb kuplungszettet szerelni a motorba, erre kínál az EBC a gyárinál olcsóbb, de jó megoldást kuplungszettjeivel.
DRCF Dirt Racer Karbon komplett sport és verseny kuplunglamella szettek:
A tárcsa erős edzett alumíniumból készül, a dörzsfelület karbonszálas technológiával készül.
A szett a kopólamellákon kívül tartalmazza az acéllamellákat és a 10%-al erősebb kuplungrugókat is. Az EBC legerősebb Off-Road kuplungszettje, kiválóan alkalmas a legmagasbb szintű sport és verseny használatra Motocross, Quad és ATV gépekhez.
Javaslatok a kuplung cseréjéhez:
-Azok a kuplungok, melyeknek a fémlamellája is kopott csak komplett készlettel javíthatóak.
-A lamellákat beépítés előtt a motorunkban használt motorolajba szükséges beáztatni legalább 1 órán át, hogy a felületek az első pár kuplungoláskor ne száraz felületen érintkezzenek.
Amennyiben nem vagy biztos, hogy motorodhoz melyik kuplungrugó, vagy lamelaszett a megfelelő választás, kérlek fordulj hozzánk bizalommal.
További információért kérjük lépj kapcsolatba az X-Bike-kal!